Annonsera mera hundar 2

Bukefalos 30 år!

Det beror inte alltid på hur lång heller. Spetspäls tycker jag alltid är rätt lätthanterlig oavsett längd (tänk samojed och jämte till exempel) medan inte superkort (labbe och schäfer) och superkort (typ dsg och dalmatiner) är asjobbigt... sedan går det ned ojobbigt igen vid ungefär whippet. :D
Min förra, pappis, hade dubbelpls och jag hittade pälsråttor äverallt. Nuvarande phalene har enkelpäls och han fäller enstaka långa hårstrån.
Det var otrevligare men mer praktisk med tussarna. Tussar kunde man bara plocka bort

Folk är fortsatt dumma i huvudet.

"Almost 2 year old Japanese Akita male
He was bought for my kids but unfortunately they arnt able to give him the time and attention he needs great dog no anger issues gets along well with people and kids my daughter is 8 years old my son 15 years..."
Jättelämplig ras, jättelämpligt att ge ungarna en Egen hund och skylla på dem när det inte funkar... :meh:

He was bought for my kids but unfortunately they arnt able to give him the time and attention he needs great dog no anger issues gets along well with people and kids my daughter is 8 years old my son 15 years..."
Jättelämplig ras, jättelämpligt att ge ungarna en Egen hund och skylla på dem när det inte funkar... :meh:
Huuuuuu, jag hade en sådan på kurs på klubben, det var inte en leksaks hund, och då hade den ändå en seriös vuxen förare.

Förstår inte själv som förälder att man köper en hund ÅT ungarna. Man köper en hund främst till sig själv som en vuxen ansvarsfull individ sen att även barnen ska ha glädje av den är en annan sak. 🤦‍♀️ jag förstår verkligen inte hur man som förälder tror att en 8-åring ska kunna ta ansvar för något sådant. Så sorgligt att hundar och katter för delen fortfarande är en julklapp/present man köper till sina barn… :(

Sadly having to Rehome my pup​

1775769018117.webp

Nej men sedär, vilken attraktiv bild! Jag blir genast jättesugen!

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Rabiesrisker Annonsera mera hundar 2
  • Klövjeväska till mindre hund.
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat