Man ser ju att det är en bullhund åtminstoneSadly having to Rehome my pup
Visa bifogad fil 183780
Nej men sedär, vilken attraktiv bild! Jag blir genast jättesugen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man ser ju att det är en bullhund åtminstoneSadly having to Rehome my pup
Visa bifogad fil 183780
Nej men sedär, vilken attraktiv bild! Jag blir genast jättesugen!
Ja, jag tyckte mest demonögonen var lite roliga. Kan man inte välja en bättre bild liksom?Man ser ju att det är en bullhund åtminstone
Kostar verkligen en jaktlabrador valp 38 000 nuförtiden?![]()
Är det bara jag som får allergiska reaktioner när folk annonserar ut valpar som letar efter sitt "för alltid-hem" (fast oftast särskivet då)
Vad betyder det ens? Annonsören letar inte efter köpare som har för avsikt att äga hunden ett par år och sedan sälja vidare...?
Och det är ju inte omplaceringar med sjutton olika hem i historiken det handlar om utan helt vanliga 8-veckorsvalpar. Och det verkar gå någon sorts epidemi i uttrycket.![]()
Är det samma annons som jag just såg så är det nog bara den kenneln som är skogstokig.Inga meriter på föräldrarna och okej, det ingick en valpkurs, men det är ändå ett hutlöst pris.
Annars ligger både jaktavlade och "vanliga" labbar rätt jämnt och stadigt i pris, runt 25 000. Jag håller koll ifall det plötsligt skulle dyka upp en som jag villhöver.![]()
Fantastiskt bra artikel! I Allas veckotidning??Lite ot, men trevligt med ett vettigt inlägg i Doodle-världen:
Nackdelar med doodle hundar | Allas https://share.google/Brug654NgohFVlyMA
Ja de var en väldigt bra artikel som påpekar problemen med att avla endast två individer där hälsa/mentalitet inte kollats speciellt noga.Lite ot, men trevligt med ett vettigt inlägg i Doodle-världen:
Nackdelar med doodle hundar | Allas https://share.google/Brug654NgohFVlyMA
Måste vara AI tänker jag faktiskt. Ska man få sådär nära rakning att ingen päls syns alls så pratar vi rakblad. Och varför i hela friden skulle man göra det?
Jag ska faktiskt raka ner min ena hund idag, till 1,6 mm päls, kan ta kort på henne så ni får se hur hon ser ut då. Visst finns det skär som gör närmare rakning, men 1,6 mm är standard om man inte köper till extra korta varianter.Måste vara AI tänker jag faktiskt. Ska man få sådär nära rakning att ingen päls syns alls så pratar vi rakblad. Och varför i hela friden skulle man göra det?
Nej jag skulle också undra varför det är nödvändigt med så många kullar samtidigtUppfödare med valpar till salu från tre olika kullar samtidigt... är det bara jag som får valpfabrik-vibbar av sånt?