Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en annons på en häst som verkar vettig, ridskolehäst som ska pensioneras. På hästen sitter en tjej i bikinimundering och en barbröstad vältränad kille bakom.. Bilderna uppenbarligen fotade i nån annan mening än hästens saluannons ;) De verkar inte ha fått så många svar på annonsen. Tänker folk inte på vilket intyck bilderna ger?
 
Sto för avel/dressyr.

Pris vid seriöst intresse



Men skojar folk eller? Jag brukar irritera mig på "film vid seriöst intresse", men PRIS vid seriöst intresse?? (ok om det gäller "kändishästar" där priserna inte offentliggörs, men en vanlig unghäst??)
 
Gråten-i-halsen-annonsen är dessutom två annonser på två olika hästar, varav den ena är född -95 och har spatt och den andre är född -99 och har haft kotledsinflammation. Väldigt omdömeslöst att ens tänka försäljning i det läget:mad:

Förutom att man inte ska sälja gamla och sjuka hästar undrar jag över hur man tänkt med prissättningen.

Hittade en tredje gråten-i-halsen om en nioåring med pålagringar. Undrar varför alla tre skadade hästarna säljs med gråten i halsen? För att man ska känna sympati för säljaren?
 
Sto för avel/dressyr.

Pris vid seriöst intresse



Men skojar folk eller? Jag brukar irritera mig på "film vid seriöst intresse", men PRIS vid seriöst intresse?? (ok om det gäller "kändishästar" där priserna inte offentliggörs, men en vanlig unghäst??)
Ja, förstår verkligen inte varför det ska vara hemligt.

Såg en annons igår där prissättningen var "inte billig". Jahapp O_o
 
Förutom att man inte ska sälja gamla och sjuka hästar undrar jag över hur man tänkt med prissättningen.

Hittade en tredje gråten-i-halsen om en nioåring med pålagringar. Undrar varför alla tre skadade hästarna säljs med gråten i halsen? För att man ska känna sympati för säljaren?

Gråten-i-halsen med pålagringar startade i hoppning för mindre än två veckor sedan.
"Jag köpte honom för närmre 2 år sedan i hopp om att vi skulle glänsa på tävlingsbanorna, då jag gjorde vetcheck på honom i augusti förra året, så kom det då fram att han har lindriga pålagringar båda framkotorna. Jag gav det hela en chans och behandlade honom och han blev fräsch, men tyvärr kom det fram nu vid ny vetcheck att han inte håller för hoppningen och därför kommer han säljas som triangelmärkt. "

Ger mer intryck av att man inte vill rehabilitera hästen själv.
 
Det kostar ju pengar så det problemet lämpar man gärna över på någon annan.
Många som har häst har nog egentligen inte råd med det. Det funkar så länge det bara är de kalkylerade kostnaderna men så fort något ytterligare dyker upp så...
Det kan jag förstå, men det här är en hästhandlare och ingen privatperson. Tycker man borde vara lite rädd om sitt rykte när det sedan tidigare snurrar en hel del skumma historier kring denna person ;)
 
Ja, då är det ju lite skillnad förstås.
Men människor är konstiga ibland. Det som är självklart för en är inte det för nån annan. Själv hade jag inte haft samvete att sälja en häst där jag misstänkt eller vetat att det funnits något fel.

Min första häst visade sig ha spatt efter att jag sålt den, och jag hade dåligt samvete över det. Men hästen hade verkat frisk och fungerat i ridning så vi hade inte ens tänkt tanken att det hade kunnat finnas något där. Däremot kan det ha förklarat en del bekymmer hästen haft när jag tänker på det i efterhand..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 029
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 779
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp