Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog finns det även sådana travare direkt från banan. Har passat så många genomvänliga, bombsäkra starthästar under min tid i proffsstallen. Ena dagen vinna lopp på 1,12, nästa dag gå ut och promenixa i skogen med tränarens 11-åriga dotter. De flesta av mina egna starthästar vågar jag obekymrat kasta upp barn på hemma i skogen och på ridbanan.

Många har en väldigt tydlig av-och-på-knapp. Samma häst som kan vara het och galoppbenägen på banan kan ridas av vem som helst utanför banmiljö. Dock är de ju sällan utbildade eller välridna som sådana. Så är det ett av kriterierna blir det ju inte lika lät.
Men stadiga skogsmullar som kan knata rakt fram överallt i alla gångarter, det kan man absolut hitta gratis (tyvärr, väl) om man kan tänka sig travhäst. Fast det blir nog lättare om köparen själv i sådana fall ringer runt i stallarna hellre än att sitta och vänta på svar på FB eller Hästnet.
Travare :love:
 
Har för mig att den var gul.

Den säljaren lät verkligen desperat. Finns ju ingen som helst logisk fördel för henne att du ska provrida innan du reser bort, där hon är så desperat att hon t o m tänker köra hem hästen till dig, om hästen ändå säljer sig själv så fort hon lägger ut den på annons.

Hur blev du av med henne?

Exakt, den var gul. Verkade vara en väldigt schysst häst som sagt, så jag hoppas att den fick komma till någon vettig människa.

Nej, och dels det att jag redan hade hittat en häst, där jag känt att allt klickade, jag sagt att jag vill köpa, och säljaren sagt att hon vill att jag köper, men att vi inte skrivit kontrakt eller växlat pengar eftersom jag skulle resa bort, och alls vet ju att det kan hända mycket på ett par veckor med hästar så vi båda sa att vi gör klart allt när jag är hemma och ser att hästen fortfarande lever och är frisk typ. Så jag hade ju i princip köpt en häst redan, vilket jag meddelade hur allt låg till med.

Jag slutade svara henne helt enkelt efter jag åter igen sagt att jag hittat häst, men blir det ändringar så hör jag av mig, då skrev hon att hon kunde köra hit honom (ca 25 mil) och det svarade jag inte på, hade tack och lov inget mobilnummer i annonsen. Hon lär väll ha förstått att det blev affär, eller så fick hon hästen såld direkt då som hon sa... :cautious:
 
Nog finns det även sådana travare direkt från banan. Har passat så många genomvänliga, bombsäkra starthästar under min tid i proffsstallen. Ena dagen vinna lopp på 1,12, nästa dag gå ut och promenixa i skogen med tränarens 11-åriga dotter. De flesta av mina egna starthästar vågar jag obekymrat kasta upp barn på hemma i skogen och på ridbanan.

Många har en väldigt tydlig av-och-på-knapp. Samma häst som kan vara het och galoppbenägen på banan kan ridas av vem som helst utanför banmiljö. Dock är de ju sällan utbildade eller välridna som sådana. Så är det ett av kriterierna blir det ju inte lika lät.
Men stadiga skogsmullar som kan knata rakt fram överallt i alla gångarter, det kan man absolut hitta gratis (tyvärr, väl) om man kan tänka sig travhäst. Fast det blir nog lättare om köparen själv i sådana fall ringer runt i stallarna hellre än att sitta och vänta på svar på FB eller Hästnet.

Jag håller med dig i allt, egentligen. De har, som jag skrev i parentesen, ett fantastiskt temperament. Bättre generellt än många andra hästar.

Det jag tänker är att folk oftast vill ha hästar som är just utbildade i balans i alla gångarter för att de själva inte är så balanserade.

Att man KAN hitta är jag medveten om men jag tror att de som vet hur bra och säkra deras hästar är knappast säljer dem för en spottstyver och de som gör det vet inte vad den är värd eller så har den oftast skador som ägarna inte har koll på.
 
Saxat från Facebook "Köpåsälj-påvishan"

******************************
En brödrost
300 kr
Köp en ny gammal aldrig använd få en fin begagnad på köper.
******************************

Under texten ett foto på två pappkartonger. Ena kartongen; bild med en tjusig brödrost på. Den andra är en svart skokartong, st 43...
Jag undrar hur heta ett par herrdojjor kan bli egentligen. :wtf:
 
[
En brödrost
300 kr
Köp en ny gammal aldrig använd få en fin begagnad på köper.
******************************

Under texten ett foto på två pappkartonger. Ena kartongen; bild med en tjusig brödrost på. Den andra är en svart skokartong, st 43...
Nu har säljaren lagt till en ny kommentar:
Allt för 300 kr nu 2 brödrostar ett par skor st 43
 
[
En brödrost
300 kr
Köp en ny gammal aldrig använd få en fin begagnad på köper.
******************************

Under texten ett foto på två pappkartonger. Ena kartongen; bild med en tjusig brödrost på. Den andra är en svart skokartong, st 43...
Nu har säljaren lagt till en ny kommentar:
Allt för 300 kr nu 2 brödrostar ett par skor st 43
Påminner om en annons jag hittade i en loppisgrupp, den löd typ så här:

"Sillburk säljes, det fattas en sill för jag smakat på en. Tyckte inte om smaken så därför säljer jag den."

:wtf:O_o
 
Det ska alltså vara en magisk sadel som automatiskt passar så fort den läggs på hästen?
Borde inte vara svårt att få tag i - i var och varannan sadelannons står det ju (saker i stil med) att sadeln "passar alla hästar" :idea:
Haha ja precis! Det står även att den ska passa russ, men det borde knappast vara något problem med en sadel som passar alla hästar! Russ är ju också en häst. Men kanske är de inte tillräckligt billiga:confused:
 
Såg häromdagen en bild i en hästannons, en ponny som hoppar ett hinder på kanske en meter. Bra teknik och så. Bara det att den hade gramantygel på, och den hängde lååångt ner mellan frambenen. :eek:

En annan grej som kanske mer är för den där tråden om provridningar, en jag känner var och provred en häst som enligt annonsen skulle passa bra i verksamhet. Bara den lilla detaljen att den inte gick fram för skänkeln, och slog upp huvudet vid minsta tygelkontakt. Säljaren föreslog "ta tyglarna i ena handen och dressyrspöt i andra, så går det!"... Blev inget köp.
 
En annan grej som kanske mer är för den där tråden om provridningar, en jag känner var och provred en häst som enligt annonsen skulle passa bra i verksamhet. Bara den lilla detaljen att den inte gick fram för skänkeln, och slog upp huvudet vid minsta tygelkontakt. Säljaren föreslog "ta tyglarna i ena handen och dressyrspöt i andra, så går det!"... Blev inget köp.
Stackars häst :cry: Inte konstigt att den inte går fram för skänkeln
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 697
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp