Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att omplacera mina två hundar till lämpligt fruntimmer. Följer med allt som hör till hundarna så som bäddar, skålar, mat, husse, koppel, selar, bilburar m.m.

De är såklart allt i ett paket som gäller eller ingenting.hemmet viktigare än priset. Ser gärna att dom hamnar inom västerbotten. Mejla mig vad du har att erbjuda


Lämpligt fruntimmer. Först blev jag arg, sen började jag skratta, sen blev jag arg igen och skrattade fastän jag var arg...
fast det var väl en rätt gullig kontaktannons...
 
Kort annons om äldre fjording - alltså man skriver ju som man vill men själv blir jag inte så köpsugen av en annons som innehåller så många "ej", tror jag räknade till sju stycken och minst lika många utropstecken. Kanske bättre att skriva ett par rader i positiv anda om sin häst?
 
Kort annons om äldre fjording - alltså man skriver ju som man vill men själv blir jag inte så köpsugen av en annons som innehåller så många "ej", tror jag räknade till sju stycken och minst lika många utropstecken. Kanske bättre att skriva ett par rader i positiv anda om sin häst?
Jag såg en gång en annons där allt som inte gick att göra med hästen var uppradat.. Det var seriöst en väldigt lång lista. Längst ner kom det som gick, det var 3-4 rader.
 
Är det vanligt att man skriver vilken månad man önskar köpa häst?

Kom över en annons på en norsk sida, nån som letar efter en läromästare i dressyr 9-13 år, maxpris 65000, ska kunna ridas ut på ensam, hanteras av alla, vara trafiksäker, en så kallad mor dotter häst kan passa bra, och önskar köpa i juni/juli 🤔
 
Är det vanligt att man skriver vilken månad man önskar köpa häst?

Kom över en annons på en norsk sida, nån som letar efter en läromästare i dressyr 9-13 år, maxpris 65000, ska kunna ridas ut på ensam, hanteras av alla, vara trafiksäker, en så kallad mor dotter häst kan passa bra, och önskar köpa i juni/juli 🤔
Aldrig sett bland häst, men bland hundköpare är det vanligt.
 
Är det vanligt att man skriver vilken månad man önskar köpa häst?

Kom över en annons på en norsk sida, nån som letar efter en läromästare i dressyr 9-13 år, maxpris 65000, ska kunna ridas ut på ensam, hanteras av alla, vara trafiksäker, en så kallad mor dotter häst kan passa bra, och önskar köpa i juni/juli 🤔
Sett ibland, kan vara att man har stallplats från den månaden :)
 
Den enda bilden i en annons om häst säljes:
27607


Okej att det står att hästen är brun, men...
 
Jag letar på Blocket efter en trygg och trevlig skogsmulle. Kollar hela Sverige. Ser framför mig en pensionerad bruksnordis, sån som har mjöldoppad mule och korkskruvar i manen. Det finns massor av hästannonser. Orkar inte leta igenom alla fölungar och travare som inte är inridna. Vill reducera antalet något. Skriver i sökrutan under hästar: "trafiksäker" och "lugn".
Får upp en enda annons av alla dessa 108 st hästar som är till salu. Och det är en åsnehingst som heter Folke.
 
Jag letar på Blocket efter en trygg och trevlig skogsmulle. Kollar hela Sverige. Ser framför mig en pensionerad bruksnordis, sån som har mjöldoppad mule och korkskruvar i manen. Det finns massor av hästannonser. Orkar inte leta igenom alla fölungar och travare som inte är inridna. Vill reducera antalet något. Skriver i sökrutan under hästar: "trafiksäker" och "lugn".
Får upp en enda annons av alla dessa 108 st hästar som är till salu. Och det är en åsnehingst som heter Folke.
Lite OT, men det är mycket sällan bruksnordisar annonseras på blocket alls. Tror att det är något slags tradition. De flesta finns på Hästnet.

Jag tittar ofta efter bruksnordisar till salu, inte för att jag egentligen ska köpa, jag har så att säga stallet fullt med de hästar jag har, men jag är nyfiken. Om det skulle dyka upp ett sto med stort avelsvärde (för mina avelsmål) så skulle jag nog kunna tänka mig att ompröva hur fullt stallet egentligen är...
Och så vill förstå hur "marknaden" verkar fungera, då och då har jag ju någon häst som ska säljas.
 
Jag letar på Blocket efter en trygg och trevlig skogsmulle. Kollar hela Sverige. Ser framför mig en pensionerad bruksnordis, sån som har mjöldoppad mule och korkskruvar i manen. Det finns massor av hästannonser. Orkar inte leta igenom alla fölungar och travare som inte är inridna. Vill reducera antalet något. Skriver i sökrutan under hästar: "trafiksäker" och "lugn".
Får upp en enda annons av alla dessa 108 st hästar som är till salu. Och det är en åsnehingst som heter Folke.
Jag hade köpt direkt. Vem vill inte ha en åsnehingst som heter Folke som dessutom är trygg och trafiksäker :love:
 
Jag letar på Blocket efter en trygg och trevlig skogsmulle. Kollar hela Sverige. Ser framför mig en pensionerad bruksnordis, sån som har mjöldoppad mule och korkskruvar i manen. Det finns massor av hästannonser. Orkar inte leta igenom alla fölungar och travare som inte är inridna. Vill reducera antalet något. Skriver i sökrutan under hästar: "trafiksäker" och "lugn".
Får upp en enda annons av alla dessa 108 st hästar som är till salu. Och det är en åsnehingst som heter Folke.
Folke:love:
 
Hej jag är en 13 årig tjej som söker en medryttarhäst/medryttarponny att utväcklas med jag har gått en skötar kurs på xxxxx ridskola och där med vet jag det mästa om hästar jag är väldigt seriös.
jag har inte råd att rida på rid skola darför har jag mest ridit privat. skulle bli jette glad om någon hörde av sig pm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 680
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp