Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland undrar jag om annonsörer tror att "ju hemligare jag är, desto fler svar kommer jag få".
Jag menar "skriv vad du söker, så kollar jag om jag har det". Eh??

Sen det där med förkortningar... 🙄
Förr, för länge sedan, var Ridsport fullbelamrad av de små enspaltiga radannonserna, där man helt enkelt fick betala för hur många millimeter hög annonsen blev. Det förkortades ord nästan in absurdum för att få plats med så mycket info som möjligt inom ramen för "billigaste annonsen". Det var typ "h, sv, f.03, 172 cm, imp DK, dLA o hMB"
Idag finns det sällan några såna begränsningar i annonser och väldigt många annonser på nätet är gratis. Därför blir jag lite frustrerad när det ändå förkortas - så att jag, som läser vad det står, liksom blir förvirrad och undrar vad sjutton det egentligen är som annonseras ut...
Här är en skärmdump av en några år gammal kommentar jag skrev på fejjan… :angel:
1569501997125.png
 
Ibland undrar jag om annonsörer tror att "ju hemligare jag är, desto fler svar kommer jag få".
Jag menar "skriv vad du söker, så kollar jag om jag har det". Eh??

Sen det där med förkortningar... 🙄
Förr, för länge sedan, var Ridsport fullbelamrad av de små enspaltiga radannonserna, där man helt enkelt fick betala för hur många millimeter hög annonsen blev. Det förkortades ord nästan in absurdum för att få plats med så mycket info som möjligt inom ramen för "billigaste annonsen". Det var typ "h, sv, f.03, 172 cm, imp DK, dLA o hMB"
Idag finns det sällan några såna begränsningar i annonser och väldigt många annonser på nätet är gratis. Därför blir jag lite frustrerad när det ändå förkortas - så att jag, som läser vad det står, liksom blir förvirrad och undrar vad sjutton det egentligen är som annonseras ut...
Här är en skärmdump av en några år gammal kommentar jag skrev på fejjan… :angel:
Visa bifogad fil 37189
Kan vara en tumlare med tanke på att sådana finns, om än i litet antal, i Östersjön 🤔
 
Fullblodsarab säljes till bästa hem

Information om att hästen har bläs i annonsen men inte så mycket mer framgår. Detta är enda bilden :confused: men fler kan fås. Jag känner att, varför inte lägga upp någon av dom bilderna istället? Allt måste väl ändå vara bättre än detta....
 

Bifogade filer

  • 70CB9BBE-75C5-4E1D-BEFE-75EE5AC97781.png
    70CB9BBE-75C5-4E1D-BEFE-75EE5AC97781.png
    112,3 KB · Visningar: 195
Fullblodsarab säljes till bästa hem

Information om att hästen har bläs i annonsen men inte så mycket mer framgår. Detta är enda bilden :confused: men fler kan fås. Jag känner att, varför inte lägga upp någon av dom bilderna istället? Allt måste väl ändå vara bättre än detta....
😀... som jag sa..."Delar avhästar", varför välja just den delen?

Är det en helt ohanterad, och inte ens tam häst?
 
Fullblodsarab säljes till bästa hem

Information om att hästen har bläs i annonsen men inte så mycket mer framgår. Detta är enda bilden :confused: men fler kan fås. Jag känner att, varför inte lägga upp någon av dom bilderna istället? Allt måste väl ändå vara bättre än detta....
Kanske ett practical joke till polaren som fyller jämt o är ägare till djuret?
 
Annons om stallplats som finns "en timme från Stockholm". Inte ett ord om i vilken riktning från Stockholm (och den geografiska taggen för annonsen är satt just på Sthlm, dvs. typ Kungliga slottet, så den ger ingen info) :confused:. Om en bor en timme från stan, hur ska en veta om stallet ligger 5 min eller 125 min bort?
 
Senast ändrad:
Annons om stallplats "en timme från Stockholm". Inte ett ord om i vilken riktning från Stockholm (och den geografiska taggen för annonsen är satt just på Sthlm, dvs. typ Kungliga slottet, så den ger ingen info) :confused:. Om en bor en timme från stan, hur ska en veta om stallet ligger 5 min eller 125 min bort?
Det kanske är kungen själv som vill ha hästar lite avsides... 👑
 
I mina trakter är det rätt vanligt med att man vill ha avlastning 1- 2 gånger i veckan och inte direkt konstigt.

Kanske borde man försäkra sig om hjälp först och söka häst sedan i så fall? Att först skaffa foderhäst och sedan börja söka hjälp innan man fått hem den verkar som snurr på linan.
Vad händer om man får hem hästen och inte hittar någon medryttare alls, tänker jag? Överhuvudtaget tycker jag det verkar knäppt att köpa eller låna häst under förutsättningarna att man inte kan ta hand om den själv att förutsättningarna sedan kan ändras är en annan femma.
 
Kanske borde man försäkra sig om hjälp först och söka häst sedan i så fall? Att först skaffa foderhäst och sedan börja söka hjälp innan man fått hem den verkar som snurr på linan.
Vad händer om man får hem hästen och inte hittar någon medryttare alls, tänker jag? Överhuvudtaget tycker jag det verkar knäppt att köpa eller låna häst under förutsättningarna att man inte kan ta hand om den själv att förutsättningarna sedan kan ändras är en annan femma.
De vänner jag har haft som har gjort så har ju givetvis löst det genom att vara där själv annars?
Jag var själv inte så bekant med det tidigare, men i stallet där jag står nu så har medryttarna stannat kvar när ägarna/ hästarna försvunnit och skaffat egna. Men då istället skaffat sig en medryttare.
De jag känner vill ha ex. ekonomisk avlastning (men kan lösa det om det behövs), har barn och vill ha avlastning någon dag i veckan/ helg (de får ju lösa det själv annars, under den perioden det saknas medryttare). Eller så reser de i jobbet/ jobbar långa dagar ibland och vill ha någon som kan se till att hålla igång hästen.
Jag tycker det verkar win - win på alla plan.

Så länge ägaren till hästen är med på det så tycker jag det är ok.
 
De vänner jag har haft som har gjort så har ju givetvis löst det genom att vara där själv annars?
Jag var själv inte så bekant med det tidigare, men i stallet där jag står nu så har medryttarna stannat kvar när ägarna/ hästarna försvunnit och skaffat egna. Men då istället skaffat sig en medryttare.
De jag känner vill ha ex. ekonomisk avlastning (men kan lösa det om det behövs), har barn och vill ha avlastning någon dag i veckan/ helg (de får ju lösa det själv annars, under den perioden det saknas medryttare). Eller så reser de i jobbet/ jobbar långa dagar ibland och vill ha någon som kan se till att hålla igång hästen.
Jag tycker det verkar win - win på alla plan.

Så länge ägaren till hästen är med på det så tycker jag det är ok.

Jag tycker att det verkar vara en jätteskum prioritering att på något vis skaffa egen häst på premisserna att man har en (okänd) utomstående som hjälper till.
Hade jag haft en häst att låna ut på foder hade jag tyckt att det varit mycket märkligt att fodervärden annonserat efter hjälp redan innan hen fått hem hästen. Jag kan inte låta bli att tänka på vad som händer om fodervärden faktiskt inte hittar hjälp överhuvudtaget.

Visst att fodervärden kanske kan vara där själv, men annonserar man efter hjälp redan innan hästen anlänt känns det som att det inte är planen.
 
Jag tycker att det verkar vara en jätteskum prioritering att på något vis skaffa egen häst på premisserna att man har en (okänd) utomstående som hjälper till.
Hade jag haft en häst att låna ut på foder hade jag tyckt att det varit mycket märkligt att fodervärden annonserat efter hjälp redan innan hen fått hem hästen. Jag kan inte låta bli att tänka på vad som händer om fodervärden faktiskt inte hittar hjälp överhuvudtaget.

Visst att fodervärden kanske kan vara där själv, men annonserar man efter hjälp redan innan hästen anlänt känns det som att det inte är planen.
Ok. Jag håller dock inte med.

Jag kan själv inte tänka mig att ha medryttare, men har förståelse för de som vill ha en egen häst men vill ha avlastning.
 
Jo visst, jag själv ska ha avlastning sen när min häst är frisk och igång igen. Men inte tar jag hem en ny häst och letar medryttare innan den ens står i stallet.

Nu börjar det ev flyta iväg ot här, men det är väl jättebra att personen har en plan och så mycket insikt att de vet att de kommer att behöva hjälp. Jag vill heller inte ha medryttare, men jag har sett några stycken som har köpt häst som inte hade en aning om hur mycket tid det tog tex. De står ju ingenstans i annonsen att första bsta kommer att anlitas, eller att hästen inte blir skött om ingen hittas, så varför utgå från det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 873
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 772
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp