Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är visserligen köparens marknad när det gäller hästaffärer, men vissa som annonserar har väldigt orealistiska förväntningar på vad de kan behöva betala för drömhästen. Hittade detta;

Mina krav är:
Snäll i all hantering + klippning.
Ingen bråkig häst när det gäller lastning och av trailern.
Snäll att sko
Va snäll mot andra hästar.
Tävlad helat i hoppning och dressyr och kanske lite fälttävlan ett plus om den är van vid fälttävlan då de är de ja är ute efter lite smått.
Ej för gammal max 14 år!
Max hög 168.
Ej över pigg utan normal motor.
Ska kunna ridas ut på ensam även i grupp.
Ska helst kunna lämnas ensam i stall och hage.
Inga skador eller historiker!
max pris:40/55k

Lägger till att det var i en köp- och säljgrupp för SWB.
Förutom att hon inte har nån känd stam och är ett år för gammal skulle det faktiskt kunna vara min häst de söker. Fast hon är inte till salu och kanske inte alltid så snäll mot andra hästar heller iofs. Och "över pigg" går väl att diskutera :angel:

Läste en annons på en häst nu. Det står ca 155 cm i mkh. Dvs ej viktbärande.
Undra vrf just den mankhöjden inte skulle kunna vara viktbärande?
Har också sett antingen den annonsen eller en annan likadan. Just den mankhöjden kan inte vara viktbärande, eller? :D

Jag skulle nog bli lite smått förvånad om jag letade efter en häst och fick en Herman Lindqvist på köpet. Kanske iof lite mysigt att ha någon som föreläser om svenska kungar och annat istället för radio när man är i stallet. Undrar om han kan bo på höskullen 🤔
Hos mig kan han få bo i fikarummet! Om nån ser en häst som säljs inklusive en Herman så tipsa mig, jag vill ha! :love:
 
Usch jag tycker inte att det är okej! LS kan ju inte garantera att djuren inte far runt som vandringspokaler och i det skicket och den åldern så kanske det bästa alternativet vore att avliva vissa av de omhändertagna djuren istället för att sälja till vem som helst anser jag.
Jag läste att de måste försöka sälja i princip alla omhändertagna djur och få in så mycket pengar det går eftersom förra ägaren får stå för notan annars.
 
  • Gilla
Reactions: ss5
En Hanoveranare som är utbildad PSG dressyr och 140 hoppning och som förutom dressyr, hoppning, allround och western även ligger under kategorin galopp 🙄

Samt en valack på 185 i mkh och som ”bär upp ryttaren väl”....
Den annonsen är fejk och bilderna stulna.....
 
Färgen finns säkert, men hur kan man veta att den har ett gulanlag också?
Jag hade ett sto som var musblackskäck och blev mäkta förvånad när det trillade ut en isabell fölunge när pappan var fux. Hon måste då ha varit gulmusblackskäck, men såg ut som en helt vanlig musblack.
Gulsvarta hästar är kluriga, det gula syns så dåligt i kombination med svart. Men med tanke på att det blivit lättare att gentesta färg så antar jag att det är det som de har gjort.

Har en bekant som äger en gulsvart shettis, den ser ut som vilken vanlig svart som helst. Men den är gentestad gulsvart. Isabell pappa och svart mamma.
 
Gulsvarta hästar är kluriga, det gula syns så dåligt i kombination med svart. Men med tanke på att det blivit lättare att gentesta färg så antar jag att det är det som de har gjort.

Har en bekant som äger en gulsvart shettis, den ser ut som vilken vanlig svart som helst. Men den är gentestad gulsvart. Isabell pappa och svart mamma.

Jag vet en gulsvart häst som ser ut som en mörk fux på sommaren, helt uppenbart att den inte är en 'vanlig' svart häst. Så ibland syns det allt :)
 
Färgen finns säkert, men hur kan man veta att den har ett gulanlag också?
Jag hade ett sto som var musblackskäck och blev mäkta förvånad när det trillade ut en isabell fölunge när pappan var fux. Hon måste då ha varit gulmusblackskäck, men såg ut som en helt vanlig musblack.

Ingen aning hur man vet sånt men går säkert att testa ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 624
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp