Annonsera mera VII

En häst född -21 som longeras en gång i veckan och ”kan ha sadel och träns på sig”.
Beskrivs som ”andra ledet efter Cardento och Etrusco.
Tröttsam med folk som inte kan låta unghästar vara unghästar eller skriva stammen rätt. Att pappan inte är godkänd heller nämns inte.
 
En uppmätt mankhöjd på en häst till salu står efter det OBS! uppmätt mankhöjd är ett camått??? Är ingen unghäst så ingen häst som fortfarande växer. Vad har dem gjort tagit ungens skollinjal och mätt lite hemma på ojämnt underlag? :confused1::confused1:
 
En uppmätt mankhöjd på en häst till salu står efter det OBS! uppmätt mankhöjd är ett camått??? Är ingen unghäst så ingen häst som fortfarande växer. Vad har dem gjort tagit ungens skollinjal och mätt lite hemma på ojämnt underlag? :confused1::confused1:
Det är väl bra att skriva att det är ett ca-mått? Om man varken har en riktig mätkäpp eller vana att mäta mankhöjder är risken att det blir lite fel vid hemmamätning.
 
Varför är det så många annonser om "vääärldens underbaraste och finaste och unika" och så få med typ...

En beige häst.

Förstår ni vad jag menar 😅? Supermånga annonser känns så överdrivna och säljiga. De flesta hästar är väl medelmåttor precis som oss människor?
 
En uppmätt mankhöjd på en häst till salu står efter det OBS! uppmätt mankhöjd är ett camått??? Är ingen unghäst så ingen häst som fortfarande växer. Vad har dem gjort tagit ungens skollinjal och mätt lite hemma på ojämnt underlag? :confused1::confused1:

Det är väl bra att skriva att det är ett ca-mått? Om man varken har en riktig mätkäpp eller vana att mäta mankhöjder är risken att det blir lite fel vid hemmamätning.
Jag har också ett cirka mått på min häst, förvisso mätt med mätkäpp, men stallgolvet är verkligen inte rakt! Och på min häst spelar verkligen inte två centimeter plus minus på höjden någon roll. Ska man köpa tävlingsponny är det ju betydligt viktigare
 
Nej, jag orkade inte!
Det är ledsamt, men handen på hjärtat, den skall nog få ett fint hem hos någon annan då.
Det finns människor som nog skulle göra mycket för en trotjänare, trots allt.
Jag tycker som dig och övriga kritiker, men samtidigt så känns det inte som en bra idé att hästen är kvar hos någon som inte vill ge den den omsorg som den behöver.
 
Screenshot_20221203-105357_Facebook.jpg
 
Troligen inte bra alls. Kollade på deras tiktok och då fanns en film från förra vintern där den ser ok ut. Men på bilden i annonsen och på filmen så ser den väldigt tanig ut i överlinjen
Tyckte också det men den är väldigt lurvig så svårt att se exakt, tänkte på ppid också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 077
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 976
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 482
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
384
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp