Annonsera mera VII

Ngn som säljer en 4 åring som inte är tävlad och beskrivs som att den fick fina lovord på fölvisning och unghästtest, och när man kollar hur det gick på testet fick den bara 7or samt 7-6,5 i hoppningen och beskrivs ligga i prisklassen 200-300’ 😆
Hjärtepris..

Och ja jag vet självklart att resultatet på unghästtestet inte styr hur den kommer vara i framtiden men tycker det blir lite lustigt att den beskrivs som lovande dubbeltalang när den inte var i närheten av diplom eller ens är startad för detta priset.
 
Ngn som säljer en 4 åring som inte är tävlad och beskrivs som att den fick fina lovord på fölvisning och unghästtest, och när man kollar hur det gick på testet fick den bara 7or samt 7-6,5 i hoppningen och beskrivs ligga i prisklassen 200-300’ 😆
Hjärtepris..

Och ja jag vet självklart att resultatet på unghästtestet inte styr hur den kommer vara i framtiden men tycker det blir lite lustigt att den beskrivs som lovande dubbeltalang när den inte var i närheten av diplom eller ens är startad för detta priset.
Så intressant när de hänvisar till resultaten som inte är så bra 😝
 
En uppmätt mankhöjd på en häst till salu står efter det OBS! uppmätt mankhöjd är ett camått??? Är ingen unghäst så ingen häst som fortfarande växer. Vad har dem gjort tagit ungens skollinjal och mätt lite hemma på ojämnt underlag? :confused1::confused1:
Om man anger ett mankhöjdsmått i annons bör det vara en riktig mätning med mätintyg. Är det inte det utan man har mätt hemma och det oavsett hur så bör det framgå precis som det gör i annonsen. Jag ser inget konstigt med det alls.
 
Om man anger ett mankhöjdsmått i annons bör det vara en riktig mätning med mätintyg. Är det inte det utan man har mätt hemma och det oavsett hur så bör det framgå precis som det gör i annonsen. Jag ser inget konstigt med det alls.
Fast vissa raser mäts väldigt sällan, tex Islandshästar, där är ca-mått mer regel än undantag
 
Om man anger ett mankhöjdsmått i annons bör det vara en riktig mätning med mätintyg. Är det inte det utan man har mätt hemma och det oavsett hur så bör det framgå precis som det gör i annonsen. Jag ser inget konstigt med det alls.
Fast det är långtifrån alla raser som man skaffar mätintyg för. Min ras SWB mäts vid unghästtester men man får räkna med att hästar kan blåsa upp sig eller på annat sätt reagera på miljön. Dessutom kan de ju växa. Så för mig är det inte det minsta konstigt om man skriver en mankhöjd som kan vara ungefärlig. Sist jag sålde häst hade jag mätt hästen med stångmått flera gånger och fått samma resultat. Skrev ca 167 cm i annonsen.
 
Fast det är långtifrån alla raser som man skaffar mätintyg för. Min ras SWB mäts vid unghästtester men man får räkna med att hästar kan blåsa upp sig eller på annat sätt reagera på miljön. Dessutom kan de ju växa. Så för mig är det inte det minsta konstigt om man skriver en mankhöjd som kan vara ungefärlig. Sist jag sålde häst hade jag mätt hästen med stångmått flera gånger och fått samma resultat. Skrev ca 167 cm i annonsen.
Såklart. Jag utgår ifrån att detta är en ponny eftersom det skrivs som det gör. Det spelar väldigt sällan någon roll med någon cm hit eller dit på en storhäst eller islandshäst och då skriver man nog inte OBS utan snarare "hen är ca 167 cm hög".
 
Screenshot_20221221_120952_Facebook.jpg

Som fodervärd kan man ligga risigt till, tydligen!

:cautious:
 
Men sedan han kommit hem till oss har det visat sig att vägen till att komma till ridning kanske är för lång trots allt. Jobbar nu på lina och töm, mycket välhanterad och arbetsvillig - bara han förstår vad som förväntas och krävs av honom.
Han är en individ med mycket nerv och behöver någon som kan ingjuta självförtroende och mod - då kommer han att bli en fantastisk träningspartner. Ingen häst för tävlingsbanorna vad det verkar. Blir lätt tittig och spänd och vill inte bli lämnad ensam - har han sällskap är han supertrevlig men fortfarande väldigt vaken på omvärlden.
Har historik av magsår som han bl.a. fick när stod på förmedlingsstall tidigare i år - så ett lugnt stall, gärna lösdrift skulle pass honom bäst.

+Bild på en häst med pain face och ledsna ögon :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 087
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 978
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 483
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
386
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp