Annonsera mera VII

Och redan själva betäckningsblocken kostar… Det fifflas mycket med sånt tyvärr även bland godkända hingstar. Ston som gått fall rapporteras inte, så sparar man på blocken.
numera kan man rapportera betäckningar på webben, i blå basen. Så (i princip) alla hingstar som tillhör de raser som ingår i SH kan köpa precis så många de behöver.
 
numera kan man rapportera betäckningar på webben, i blå basen. Så (i princip) alla hingstar som tillhör de raser som ingår i SH kan köpa precis så många de behöver.

Jo, men får du åtta ston och tre går gall, så köper du bara fem. ;)
 
Ja så kan man tydligen också beskriva ett täcke 😄

6562CC97-561B-4564-9287-573E97BE8A64.jpeg
 
När folk skriver en sökesannons med en kravlista och en budget som inte är i närheten av varandra... Men jag känner igen det. När jag haft annons ute på mina två senaste transporter (plyfasläp, låg prislapp), har jag fått massor av svar med folk som vill veta om det är aluminiumgolv, tror att det är i perfekt nyskick, vill ha det levererat till en stad ett par timmars resväg bort, avbetalningsplan m.m... Så nä, folk har nog inte riktigt koll på vad som är rimligt att få till ett lågt pris.
 
Jag förstår inte ens annonserna när det är djuret som skriver. Tycker det är rätt vanligt oavsett om det handlar om hästar, hundar, katter... Och så ska man tycka det är charmigt och gulligt... kanske första gången man såg det... men inte när man sett det hundra gånger förr...
Ja det har man ju sett förr och det är ju mest larvigt men att låtsas vara ett Dött djur som skriver tycker jag bara är sjukt.
 
En annons där man söker en ponny till barn som vill börja tävla i hoppning.
En person svarar och vill sälja på dem en liten storhäst (med meriten att hennes dotter ridit den).
Annonsören förklarar att barnet vill tävla.
Personen svarar "han är aktiv".

Vaddå "aktiv"? 🤔
Blir hästen ponny av det 😄
 
En annons där man söker en ponny till barn som vill börja tävla i hoppning.
En person svarar och vill sälja på dem en liten storhäst (med meriten att hennes dotter ridit den).
Annonsören förklarar att barnet vill tävla.
Personen svarar "han är aktiv".

Vaddå "aktiv"? 🤔
Blir hästen ponny av det 😄
Annonsören menar såklart att förvandlingen från häst till ponny är aktiverad. :D
 
En familj som söker en jätte gård att arrendera. (Typ 30 boxar med lika mycket hektar)
Får tips om en gård som ska säljas med 8 boxar och 12 hektar bete🙄😅
Inte ens i närheten av rätt😁
 
En familj som söker en jätte gård att arrendera. (Typ 30 boxar med lika mycket hektar)
Får tips om en gård som ska säljas med 8 boxar och 12 hektar bete🙄😅
Inte ens i närheten av rätt😁
Å andra sidan, så är utbudet av enskilda gårdar till arrende, med 30 (färdiga) stallplatser i box mycket och 30 ha (eget) bete, mycket litet.

Även att köpa sådana stora hästgårdar gårdar är svårt, p.g.a. litet utbud.
Oftast, när man köper, så får man anpassa en gård i rätt läge och med tillräckligt med mark, genom bygga fler/andra stallplatser, eller om byggnaderna för djurhållning finns, totalrenovera ett bostadshus... Läget är svårt att påverka, mark kan arrenderas men långt ifrån överallt.

Man kan behöva arrendera till en till gård i närheten (mycket svårt), eller fixa stallplatser/ligghallar/uteboxar på en gård som har marken som behövs.

Jag slötittar ibland på program som "en plats på landet" med flera liknande, och häpnar över hur vissa spekulanter har extremt specifika krav, som att en särskild möbel ska få plats i ett särskilt rum, eller tycks vara oförmögna att se bortom "fula tapeter".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 728
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 433
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
353
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp