Annonsera mera VII

Någon som är trött på skolan och hellre önskar få vara i stallet 😅

D6FFD21A-5AEC-4C76-860D-4EDE16266CE1.jpeg
 
De kanske menar att den inte är skolad? Jag har ridit många travare som inte är inridna. :D
Mycket möjligt att det är vad som menas. Men då kan man ju skriva det alternativt tänka efter innan man publicerar sin annons. För min del hade man hellre kunnat skriva ut vad hästen kan med ryttare på ryggen :D
Har ett minne av en tråd just angående vad som räknades som inriden. Spannet var ungefär mellan kunna sitta på hästen utan ledare till att kunna starta en Lc i dressyr med godkänt resultat.
Har också ett vagt minne av den tråden. Samt en annan diskussion om vad som räknas som grundutbildad. Borde nästan finnas en officiell ordbok med definitioner för hästar och deras utbildningsnivå :angel: alltid lika spännande att läsa annonser och försöka förstå vad som menas.
 
Jag svarade på en annons (och bad om ridfilm) där det i annonsen stod typ att den var riden ute och i paddock några gånger och att den kunde gå först såväl som sist och gillade att arbeta. Fick till svar att den var ju bara sutten lite på så det fanns inga filmer. Så man får nog ta det som står i en annons med en liten nypa salt...
Sutten på ute 2-3 ggr och det gått bra att gå först och sist, samt sutten på 2-3 ggr i paddock. Det hade jag tolkat motsvara "riden" några gånger.
Så ridfilm är kanske lite konstigt att fråga efter, men naturligtvis hade det varit bra med en film som visade hur hästen reagerade.
 
X X X

Ta gärna bort det här inlägget eftersom det är det i särklass sämsta som lagts in den här veckan i den här gruppen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 892
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 446
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
371
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp