Annonsera mera VII

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Reville
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 267 224
Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som är trött på skolan och hellre önskar få vara i stallet 😅

D6FFD21A-5AEC-4C76-860D-4EDE16266CE1.webp

De kanske menar att den inte är skolad? Jag har ridit många travare som inte är inridna. :D
Mycket möjligt att det är vad som menas. Men då kan man ju skriva det alternativt tänka efter innan man publicerar sin annons. För min del hade man hellre kunnat skriva ut vad hästen kan med ryttare på ryggen :D
Har ett minne av en tråd just angående vad som räknades som inriden. Spannet var ungefär mellan kunna sitta på hästen utan ledare till att kunna starta en Lc i dressyr med godkänt resultat.
Har också ett vagt minne av den tråden. Samt en annan diskussion om vad som räknas som grundutbildad. Borde nästan finnas en officiell ordbok med definitioner för hästar och deras utbildningsnivå :angel: alltid lika spännande att läsa annonser och försöka förstå vad som menas.

Jag svarade på en annons (och bad om ridfilm) där det i annonsen stod typ att den var riden ute och i paddock några gånger och att den kunde gå först såväl som sist och gillade att arbeta. Fick till svar att den var ju bara sutten lite på så det fanns inga filmer. Så man får nog ta det som står i en annons med en liten nypa salt...
Sutten på ute 2-3 ggr och det gått bra att gå först och sist, samt sutten på 2-3 ggr i paddock. Det hade jag tolkat motsvara "riden" några gånger.
Så ridfilm är kanske lite konstigt att fråga efter, men naturligtvis hade det varit bra med en film som visade hur hästen reagerade.

X X X

Ta gärna bort det här inlägget eftersom det är det i särklass sämsta som lagts in den här veckan i den här gruppen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 7 8 9
Svar
165
· Visningar
17 985
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 518
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 960
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka