Annonsera mera VII

"OBS!! Projekt!! OBS!!

Trevlig valack säljes till rätt hem. En otroligt snäll och gullig individ som alltid vill vara till lags. Han är trots sin storlek enkel att rida, känslig i både munnen och för skänkeln vilket gör att han passar även den mindre ryttaren (ryttaren i videon är 159cm). Snäll men lite ängslig i början att rida ut på, men går bra både ensam och med sällskap när han känner sin ryttare. Hoppar banor på ca 100cm med lätthet men behöver mer styrka för att kunna komma igång med hoppningen. Även tävlad upp till 110cm i Litauen.

Anledningen till det fördelaktiga priset är att han för dagen inte är helt igångsatt. Han tömkörs och longeras regelbundet, samt rids i skogen vilket han nu gjort senaste 8 veckorna. Dessförinnan dåligt omhändertagen hos fodervärd. Är dock redo att börja tränas lite lätt.

OBS!! Kan fara iväg vid uppsittning samt vid användande av en för brysk skänkel vid ridning. Endast hänt en handfull gånger och kan undvikas vid lugn hantering och rätt förberedelser. Har aldrig bockat. Men av den anledningen är han INTE tillgänglig för provridning utan köpes endast på film. Ingen nybörjarhäst. Går naturligtvis bra att komma och hälsa på för att klämma och känna.

Han älskar att bli ompysslad. Kan hanteras av precis alla. Är nyfiken social och försiktig. Snäll att sko, klippa, lasta/köra, duscha & tömköra. Van vid lösspringande hundar, barn och all typ av trafik. Gått bra tillsammans med alla typer av hästar inkl. ston och hingstar. Tar ingen plats i flocken utan är vänlig och mjuk.

Vaccinerad enligt konstens alla regler, tilläggsregistrerad, försäkrad i agria trav och galopp. Regelbundet behandlad av equiterapeut.

Genom att svara på annonsen godkänner du dessa vilkor:
Att du har ekonomi som matchar priset på hästen samt stallplats redo. Ingen utrustning ingår i köpet. Hästen lånas inte ut på foder. Handpenning betalas vid bokning.

Första kontakt via WhatsApp där du skriver vad du söker och vad du kan erbjuda hästen."

Hästen ska köpas utan provridning.
Jag tänker att man vid det beskrivna problemet skulle vilja se hur det går för blivande ryttare och att blivande ryttare skulle vilja känna på hästen men det är ju jag.

Samt

Antas alla ha WhatsApp? Jag har inte 🤷

Och, brukar man försäkra hästar som inte är av trav eller galopp ras i Agria trav och galopp? Varför i så fall?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 985
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 477
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp