Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Jösses vilka summor! Vad har du för hästar? Mina två kostar 12000 kr/år tillsammans. A1 på båda.
Fullblod och halvblodskorsning med en vet försäkringen på 120 000 kr och fast självrisk på 5 000kr.
Skulle oxå komma ner till 12 000 kr om året för båda om jag sänkte till 80 000 istället för 120 000.
 
Fullblod och halvblodskorsning med en vet försäkringen på 120 000 kr och fast självrisk på 5 000kr.
Skulle oxå komma ner till 12 000 kr om året för båda om jag sänkte till 80 000 istället för 120 000.
Oj! Min självrisk är 1850+25%. Det är verkligen många fördelar med att ha ponny.
 
Jösses vilka summor! Vad har du för hästar? Mina två kostar 12000 kr/år tillsammans. A1 på båda. 9600 kr totalt för veterinärvårdsdelen.

Oj! Min självrisk är 1850+25%. Det är verkligen många fördelar med att ha ponny.
Ja, det är jättedyrt att försäkra halvblod. Min hästs försäkring kostar ungefär samma som för dina två, då är hon lågt försäkrad och rabatt avdraget..
 
Ja, hade jag haft 2 fjordhästar så hade jag kommit undan med 4500 om året på båda med A1 högsta vet belopp och högsta fasta självrisken.
Ja. Mina räknas som korsningar hos agria även om den ena är renrasig men så få finns i Sverige att de inte har egen rasgrupp. De hade sannolikt varit samma pris som för fjordingar annars.
 
Två ärliga säljare, får man förmoda.

Den ena; hästen har ett problem och det är att den är svårfångad i hagen. Det har blivit bättre, men nu säljs han för ägaren har nu helt enkelt tröttnat.

Den andra; hästen är het och framåt och lite nervig och känslig; "gör du fel så gör hästen fel".

Honesty is a bliss!
😅
 
Jag har sett flera annonser i några år där det säljs ekologiskt hö. Jag antar att det kommer från vallar som inte konstgödslas utan antingen djurgödsel eller ingen alls.

Jodå, det finns allt. Det finns ju kött/mjölkbönder som är ekologiska och de måste ju producera ekologiskt foder 🙂
Då lär man sig något nytt, tack så mycket! Resten av annonsen såg ändå märklig ut, men då var ju den delen rimlig iaf ☺️
 
Också hittat: någon som säljer ekologiskt, nypressat hö från 2020 🤷🏻‍♀️ Använder man begreppet ekologiskt för hö? Jag har aldrig sett det tidigare iaf 😅
Har du inte? Jag har köpt ekologiskt hö i minst 15 år, de körde redan ekologiskt när jag började köpa av dem men det tar några år innan det räknas som ekologiskt. Känns bra för min del att inte bidra till att insekter, inhemska gräs och örter slås ut 🙂
 
Har du inte? Jag har köpt ekologiskt hö i minst 15 år, de körde redan ekologiskt när jag började köpa av dem men det tar några år innan det räknas som ekologiskt. Känns bra för min del att inte bidra till att insekter, inhemska gräs och örter slås ut 🙂
Alltid stått i stall där det köpts in kollektivt, så inte jag som ansvarat för inköpen och hade inte sett begreppet i detta sammanhanget när jag fått upp annonser
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 487
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 522
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp