Annonsera mera VII

Jag och hästarna söker efter en snäll medhjälpare som vill hjälpa oss här på xxx. xxx är mitt hjärteprojekt där vi tar avstånd från det normaliserade våldet i ryttarkulturen och umgås med hästar på hästars vis. Vi har inga krav på prestation utan möter hästarna som våra vänner.
Jag tror att du ser dig som en alternativ hästälskare som inte känner att du passar in i ryttarnormen.
Jag brukar önska att man kliver in med en ekonomisk investering när man är ”en i flocken” hos oss. Just nu önskar jag hjälp även med fodring någon gång per vecka. Lockar annonsen så hör av dig. Jag träffas gärna och pratar om möjligheter till samarbete.
——-
Jag har saxat lite, men man ska alltså betala för att människan behöver hjälp att fodra hästarna?🤔

Jag förstår vad som menas med upplägget, men håller med om att det där med ekonomisk investering är luddigt formulerat.

Men det kan nog finnas folk som lockas av upplägget. Bra för de som mest vill umgås med hästar och inte "sporta".

Det kan vara ett paradis, eller så är det en risig scam. Beror nog helt på ägaren.
 
Jag och hästarna söker efter en snäll medhjälpare som vill hjälpa oss här på xxx. xxx är mitt hjärteprojekt där vi tar avstånd från det normaliserade våldet i ryttarkulturen och umgås med hästar på hästars vis. Vi har inga krav på prestation utan möter hästarna som våra vänner.
Jag tror att du ser dig som en alternativ hästälskare som inte känner att du passar in i ryttarnormen.
Jag brukar önska att man kliver in med en ekonomisk investering när man är ”en i flocken” hos oss. Just nu önskar jag hjälp även med fodring någon gång per vecka. Lockar annonsen så hör av dig. Jag träffas gärna och pratar om möjligheter till samarbete.
——-
Jag har saxat lite, men man ska alltså betala för att människan behöver hjälp att fodra hästarna?🤔
Dessvärre ger annonsen en känsla av att man ska investera i en vara-ett-med-naturen-sekt. "En i flocken" - gav mig ett gott skratt!
 
Men det kan ju faktiskt vara något som en hel del drömmer om eller strävar efter. Och jag känner flera (inklusive mig själv) som har en helt annan hästhållning än de som har och ser häst som sportverktyg på stor anläggning.
Ja, men intrycket blir ju alldeles för flummigt, speciellt sättet det begärs monetär ersättning på och att de söker en "alternativ hästälskare" vad nu det betyder. Ja, det blir lite komiskt.
 
Ja, men intrycket blir ju alldeles för flummigt, speciellt sättet det begärs monetär ersättning på och att de söker en "alternativ hästälskare" vad nu det betyder. Ja, det blir lite komiskt.

Alldeles för flummigt för att passa dig? Då är det nog inte du som är målgruppen... ;)
 
Alldeles för flummigt för att passa dig? Då är det nog inte du som är målgruppen... ;)
Träffade jag en känslig punkt hos dig eller? Man får bjuda på sig själv och kunna skratta åt saker. Hade jag skrivit en flummig annons som kom upp i den här tråden hade jag skrattat då med.
 
Träffade jag en känslig punkt hos dig eller? Man får bjuda på sig själv och kunna skratta åt saker. Hade jag skrivit en flummig annons som kom upp i den här tråden hade jag skrattat då med.

Fast det är väl inte att bjuda på sig själv, att skratta åt någons allvarligt menade annons.

Eller det beror väl på vad du anser att du erbjuder när du gör det? Jag tycker det verkar otrevligt, jag hade aldrig hånat någon hopp/dressyrnisses annons på det viset.
 
Fast det är väl inte att bjuda på sig själv, att skratta åt någons allvarligt menade annons.

Eller det beror väl på vad du anser att du erbjuder när du gör det? Jag tycker det verkar otrevligt, jag hade aldrig hånat någon hopp/dressyrnisses annons på det viset.
Är det inte vad som görs överlag i den här tråden, skratta åt folks säkerligen allvarligt menade annonser?
 
Fast det är väl inte att bjuda på sig själv, att skratta åt någons allvarligt menade annons.

Eller det beror väl på vad du anser att du erbjuder när du gör det? Jag tycker det verkar otrevligt, jag hade aldrig hånat någon hopp/dressyrnisses annons på det viset.
Att det går att skratta åt komiska och underliga annonser ena stunden för att det nu plötsligt ska kallas för hån är hyckleri. Nej, jag hånar inte någon och tänker inte att någon annan i tråden gör det heller för den delen. Ta ditt krig med någon annan.
 
Någon som säljer vidare ett 5-årigt fullblod för att den inte var en nybörjarhäst eller passande för barn att rida. Och den kostade 10.000. Jo, tjena.

Det är ju lite oroväckande när man köper häst och samtidigt inte är källkritisk. En lärdom förhoppningsvis. För när lurig säljare möter naiv köpare - då blir det affär!
 
En fyraårig halvblodsvalack efter Quaterhit - Londonderry, 168 cm, utgångspris 25 000 kr (förvisso: eller högstbjudande).

En annan fyraårig halvblodsvalack efter Quaterhit - Don Schufro, 165 cm, utgångspris 475 000 kr.

Visst, den första är inte inriden och den andra visades med diplom och startade Breeders. Men ändå? Man kan ju lämna bort hästen för utbildning ganska länge om man skulle lägga hela mellanskillnaden i pris där.
 
En fyraårig halvblodsvalack efter Quaterhit - Londonderry, 168 cm, utgångspris 25 000 kr (förvisso: eller högstbjudande).

En annan fyraårig halvblodsvalack efter Quaterhit - Don Schufro, 165 cm, utgångspris 475 000 kr.

Visst, den första är inte inriden och den andra visades med diplom och startade Breeders. Men ändå? Man kan ju lämna bort hästen för utbildning ganska länge om man skulle lägga hela mellanskillnaden i pris där.
Känns som att de missat en nolla på den första hästen. Eller så ör det något fel på den som inte framkommer i annonsen.
 
Känns som att de missat en nolla på den första hästen. Eller så ör det något fel på den som inte framkommer i annonsen.

Det är från ett konkursbo så de har flera annonser ute, alla med ett utgångspris eller högstbjudande så det är väl angeläget att få hästarna sålda någorlunda snabbt. De andra är dock lite mer normalt prissatta som utgångspris, 25 000 är ju orimligt i sig.
 
Hästar som blivit omhändertagna av länsstyrelsen och ska nu säljas. Jag kan inget om araber men bland annat finns ett sto född -13 som ska ha ”härstamningstyp 17,5-18 av 20”. Hon är till salu för ynka 15 000:-. Är det verkligen en rimlig summa om det nu är ett sto med bra stam?
 
Hästar som blivit omhändertagna av länsstyrelsen och ska nu säljas. Jag kan inget om araber men bland annat finns ett sto född -13 som ska ha ”härstamningstyp 17,5-18 av 20”. Hon är till salu för ynka 15 000:-. Är det verkligen en rimlig summa om det nu är ett sto med bra stam?
De kanske är i väldigt dåligt skick?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
52 149
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 009
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 507
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
411
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp