Var annonserar ni?

Hästnet tar inte betalt för prylannonserna, jag la in 7 stycken idag.

Jag har inte FB och går därmed miste om en del av marknaden, men jag är villig att betala det priset för att slippa ha med den plattformen att göra.
Tror de tar betalt för prylannonser om man ska göra någon ändring sen? Sist jag lade ut grejer där kunde jag inte ändra priset utan att betala.
 
Hästnet är skit, ska man ta betalt får man väl i alla fall se till att det fungerar ordentligt först? Jag hoppas verkligen att folk inser det och bojkottar hästnet. Jag annonserar på facebook, tycker man får bäst respons där och når ut till flest människor. De som inte har facebook får jag leva med att jag inte lyckas nå, hittills har varenda pinal jag lagt ut, inklusive ponnyer, blivit sålda via facebook ganska direkt, inte via hästnet.
 
Hästnet är skit, ska man ta betalt får man väl i alla fall se till att det fungerar ordentligt först? Jag hoppas verkligen att folk inser det och bojkottar hästnet. Jag annonserar på facebook, tycker man får bäst respons där och når ut till flest människor. De som inte har facebook får jag leva med att jag inte lyckas nå, hittills har varenda pinal jag lagt ut, inklusive ponnyer, blivit sålda via facebook ganska direkt, inte via hästnet.

Haha och jag bojkottar FB för att jag mycket hellre stöttar ett litet svenskt företag som inte har algoritmer för att tjäna pengar på att folk blir upprörda på varandra 😅.

Hästnet funkar mycket bättre än Blocket och är billigare.
 
Haha och jag bojkottar FB för att jag mycket hellre stöttar ett litet svenskt företag som inte har algoritmer för att tjäna pengar på att folk blir upprörda på varandra 😅.

Hästnet funkar mycket bättre än Blocket och är billigare.
Ska man betala för att sälja är det minsta man kan begära att meddelandefunktionen funkar. Jag använder inte blocket heller.

Oavsett så har de flesta facebook och en vara säljs betydligt snabbare där än på hästnet (som såklart är nummer ett för mig eftersom jag lägger ut för att sälja).
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Ska man betala för att sälja är det minsta man kan begära att meddelandefunktionen funkar. Jag använder inte blocket heller.

Oavsett så har de flesta facebook och en vara säljs betydligt snabbare där än på hästnet (som såklart är nummer ett för mig eftersom jag lägger ut för att sälja).

Jag har inte själv råkat ut för att medellandena inte funkar, sålde nyss två bett. Och det kostade mig inget heller...

Men jag tycker det är rätt självklart att den som driver en stor hemsida ska kunna ta betalt för sin tjänst.

Facebook är inte gratis, men du betalar inte direkt från din plånbok. FB går runt på annonsintäkter och att sälja din data.
 
Jag har inte själv råkat ut för att medellandena inte funkar, sålde nyss två bett. Och det kostade mig inget heller...

Men jag tycker det är rätt självklart att den som driver en stor hemsida ska kunna ta betalt för sin tjänst.

Facebook är inte gratis, men du betalar inte direkt från din plånbok. FB går runt på annonsintäkter och att sälja din data.
Jag vet hur facebook fungerar. Jag har inte sagt någonting om att inte kunna ta betalt. Självklart ska man det. Men då ska också det man erbjuder fungera, både enligt lagen och för den enskilda individen. Det är jättebra om inte du har haft problem med meddelandefunktionen, men det står i var och varannan annons att "meddelanden på hästnet fungerar inte, ring om ni är intresserade" och även för mig har den krånglat oerhört mycket, så jag väljer såklart att inte betala (hästnet säljer för övrigt också annonser till sin sida). Och visst kan man ringa, jag tycker dock det är ganska skönt att kunna sålla bort de som jag inte tror passar hästar etc redan på första kontakt. Det gäller väl framförallt om jag säljer någon ponny. Jag ber om ridfilmer och referenser redan i annonsen så är liksom det överstökat sedan.

Oavsett spelar det ingen roll. Jag når uppenbarligen de jag behöver via facebook eftersom faktiskt de allra flesta idag använder det. Vill man bojkotta det - helt ok - som sagt, jag får de grejer jag lägger ut sålda betydligt snabbare än vad jag någonsin fått på hästnet, så det är inget jag ser i alla fall.
 
Har också haft jättemkt problem med meddelandefunktionen på hästnet. De få gånger jag annonserar där så strular det alltid..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp