Ännu En Bomfri-frÅga:

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Remont
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 936
Sv: Ännu En Bomfri-frÅga:

Nej, du har beställt en Free form Chivita, det har jag läst;)
Tänkte främst på MAHLMT ,som haft sin sadel i 6 år.

Remont

Köpte en beg Fitform för ca 2 år sedan. Jag hade tur:idea: eftersom att om du går ut på bukeannonserna, hästannonser mm så finns det nästan inte en BEG bomlös att köpa. Jag skulle gärna vilja köpa en Fitform till om det bara fanns någon till salu.
Jag tycker att de flesta verkar vara nöjda med sina bomlösa! Det finns då vissa undantag där människor tex har höftproblem mm men dom har nog lite problem i vissa märken av bomsadel också. Så jag är jättenöjd med min Fitform stl 1 med SKitopad.

*knapplån*

En annan aspekt att tänka på är att det finns sadlar som är uppbyggda i sätet och de som inte är det. Harman en bred häst är det nästan ett måste med uppbyggt säte annars kommer man få ont i höfterna eller sitta i värsta stolsitsen :p

Å andra sidan har man uppbyggt säte så kommer man längre från hästen och tappar lite av barbackakänslan.
Det är såna prioriteringar man får göra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 636
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att det nog skulle vara skönt att skriva av sig lite... Här verkar man ju (tyvärr) inte ensam om att må dåligt heller, så någon...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: svea
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 383
Senast: As_Vegas
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 239
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka