Ännu en dragbilstråd ;)

Nomina

Trådstartare
Jag ska köpa min första egna bil snart, yeheey! :p Nu är bara frågan vad jag ska ha för någon, jag lär inte dra något släp själv på länge, men vill ändå kunna göra det om det skulle behövas.

Jag vill ha en bränslesnål bil som heller inte är allt för dyr i inköp (ska gå att hitta begagnad i bra skick för runt 100.000kr eller mindre).
Den får ha en totalvikt på max 2200kg och få dra ett släp med en totalvikt på 1300kg.

Optimalt är om totalvikten är max 1900kg och får dra ett släp med totalvikt på 1600kg, men det är 2200 samt 1300 som är viktigast att den klarar.

Utöver detta så vill jag även ha en bil med fräck design, den måste vara snygg! Inte typ citroën eller något annat sådant som ser fruktansvärt tråkigt ut :p :angel:

Såå... några förslag? :D

Sv: Ännu en dragbilstråd ;)

Fast så enkelt är det inte att bestämma vad bilen får dra. Två bilar av samma modell kan mycket väl få dra olika. Det gäller att kolla just den bilindividen du är intresserad av.

Bättre att bestämma vad som är rimligt att behöva dra, och titta på modeller utifrån det.

En bra dragbil ska vara en automat och/eller diesel för med en manuell bensinare är det lätt att sabba kopplingen. Jag backade mitt släp uppför en minimal backe med min Toyota RAV4 och fick byta koppling efteråt. 16000 kr, inte kul.

Jag skulle vilja säga tvärtom, det sliter på automatlådan att dra.

Drar tunga släp m e m dagligen och har hittills i mitt liv inte slitit ut en koppling trots manuella lådor.

Ok, kanske hade min bil varit med om nåt innan jag köpte den. Men det var det beskedet jag fick.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
888
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 507
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 526
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: LillaMy84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka