Ännu en fråga om Facebook

Masqueradee

Trådstartare
Jag gick precis in på en persons Facebook för att lägga till hen som vän. Har tidigare skickat en vänförfrågan (när jag var lite rund under fötterna...) men tog bort förfrågan dagen efter. Nu ville jag gå in och skicka en förfrågan på nytt, på grund utav olika anledningar, och nu ser profilen helt annorlunda ut. Jag kan nu se fler bilder, statusuppdateringar, info etc, men knappen att skicka vänförfrågan med är borta och istället står det "Om du känner XX, skicka ett meddelande". Det som ändrats är att vi bland annat har en gemensam vän.
Kan det vara så att hen ändrat sina inställningar så att man måste kontakta för att kunna bli vän? Visste inte ens att det var möjligt, detta har jag aldrig sett förr.

Man kan ställa in det så ingen kan skicka vänförfrågningar men jag vet inte hur man gör det, har också sett att det ser ut så där på folks profiler.

Men måste du förklara något? Du kan väl bara skicka ett meddelande med en fråga om ni kan bli vänner på fb?
Alltså vi känner inte varandra så bra, eller typ alls egentligen. Vi träffades lite snabbt i somras och jag vet inte om personen i fråga minns mig eller ej. Vänförfrågan i detta fall vill jag bara skicka för att typ få kontakt, har redan skickat ett meddelande tidigare men det hamnar ju i "övrigt"-korgen om man inte är vänner vilket gjort att hen inte ens öppnat meddelandet ännu.

Alltså vi känner inte varandra så bra, eller typ alls egentligen. Vi träffades lite snabbt i somras och jag vet inte om personen i fråga minns mig eller ej. Vänförfrågan i detta fall vill jag bara skicka för att typ få kontakt, har redan skickat ett meddelande tidigare men det hamnar ju i "övrigt"-korgen om man inte är vänner vilket gjort att hen inte ens öppnat meddelandet ännu.
Aha. Men det är inte säkert att det hamnar i övrigt nu när ni har en gemensam vän om hen inte har hård sållning. Jag får meddelanden från folk jag inte är vän med i vanliga inboxen om vi har gemensamma vänner och de som inte har några gemensamma och ingen tidigare kontakt hamnar i övrigt.

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 896
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna... 65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
53 077
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 533
Senast: lizan
·
IT & mobiler Hur gör man för att få en helt öppen profil på Facebook? Det handlar självklart om min egen och jag tycker att jag har ändrat alla...
Svar
4
· Visningar
1 848
Senast: AstonVilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈