Anonym anmälan?

Jag själv har "samma problem". Det har hänt flera gånger att jag hamnar bakom en bil på väg till stallet, som åker halva sträckan av vad jag kör innan den svänger av. Hon kör 10-20 km i timmen under hastighetsbegränsningen (dvs 60-70 på 80/90-väg). Bromsar lite titt som tätt och kör i stort sett slalom över hela vägbanan. Inget jag kör om alltså, har däremot ringt och tipsat polisen. Jag känner inte personen utan det enda jag vet är var hon bor, att hon är 92 år gammal och att hon är högst olämplig att köra bil...

Jag själv har "samma problem". Det har hänt flera gånger att jag hamnar bakom en bil på väg till stallet, som åker halva sträckan av vad jag kör innan den svänger av. Hon kör 10-20 km i timmen under hastighetsbegränsningen (dvs 60-70 på 80/90-väg). Bromsar lite titt som tätt och kör i stort sett slalom över hela vägbanan. Inget jag kör om alltså, har däremot ringt och tipsat polisen. Jag känner inte personen utan det enda jag vet är var hon bor, att hon är 92 år gammal och att hon är högst olämplig att köra bil...
Men då har du iaf gjort vad du kan!

Men då har du iaf gjort vad du kan!

Jo, skulle ju dock vara bra och veta om det finns något mer man kan göra! Det lär ju inte vara sista gången jag hamnar bakom henne, och med tanke på att hon ofta är på väg att åka över i motsatt körfält känns det ju som att det bara är en tidsfråga innan hon orsakar en olycka. Första gången jag hamnade bakom henne trodde jag att hon skulle svänga av, då hon var halvvägs över i "avfartsfilen" och körde i typ 50, men hon fortsatte rakt fram :cautious:

Jo, skulle ju dock vara bra och veta om det finns något mer man kan göra! Det lär ju inte vara sista gången jag hamnar bakom henne, och med tanke på att hon ofta är på väg att åka över i motsatt körfält känns det ju som att det bara är en tidsfråga innan hon orsakar en olycka. Första gången jag hamnade bakom henne trodde jag att hon skulle svänga av, då hon var halvvägs över i "avfartsfilen" och körde i typ 50, men hon fortsatte rakt fram :cautious:
Ringa igen och igen. Har man tur finns lediga patruller eller tom en i närheten och då kan de ju åka ut direkt.

Jag har lite koll på polisens prioriteringar så det jag påstår är i te taget ur luften :) Förstår helt din frustration.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 397
Senast: Takire
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
566
Senast: Caoimhe
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 537
Senast: Dentaku
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka