Bukefalos 28 år!

Anonyma nick - tankar


OT - men kan vi inte bara komma överens om att använda på internet vedertagen regel - när en omtalar facebook på internet skriver en "facebook" alternativt andra vedertagna omskrivningar som "fejjan" eller "ansiktsboken" eller liknande, och när en talar om forumet flashback så kan en om en inte vill skriva ut hela namnet, skriva förkortningen "FB". Okej? :up:
 
OT - men kan vi inte bara komma överens om att använda på internet vedertagen regel - när en omtalar facebook på internet skriver en "facebook" alternativt andra vedertagna omskrivningar som "fejjan" eller "ansiktsboken" eller liknande, och när en talar om forumet flashback så kan en om en inte vill skriva ut hela namnet, skriva förkortningen "FB". Okej? :up:

Då hoppas jag du påpekar det för alla som gör det :grin:
 
OT - men kan vi inte bara komma överens om att använda på internet vedertagen regel - när en omtalar facebook på internet skriver en "facebook" alternativt andra vedertagna omskrivningar som "fejjan" eller "ansiktsboken" eller liknande, och när en talar om forumet flashback så kan en om en inte vill skriva ut hela namnet, skriva förkortningen "FB". Okej? :up:
Åh, jag känner mig skyldig. :(
 
OT - men kan vi inte bara komma överens om att använda på internet vedertagen regel - när en omtalar facebook på internet skriver en "facebook" alternativt andra vedertagna omskrivningar som "fejjan" eller "ansiktsboken" eller liknande, och när en talar om forumet flashback så kan en om en inte vill skriva ut hela namnet, skriva förkortningen "FB". Okej? :up:

På vilket sätt är den regeln vedertagen? Jag tycker mig se FB användas som förkortning för Facebook i mycket högre utsträckning än för Flashback. Betydligt fler har ju dessutom en relation till Facebook än till Flashback så man skulle kunna argumentera för att FB är mer vedertagen som förkortning för Facebook.
 
I do, jag lovar. Där jag ser det säger jag till, oavsett vem det är.
Jag är världens mest obekväma människa. Men vill du vara otydlig så är det ju ditt val.

Kontexten gjorde att det inte var oklart vad jag syftade på så jag anser inte att jag var otydlig. Plus att det verkar ju vara flera än jag som förstod vad som menades.
 
OT - men kan vi inte bara komma överens om att använda på internet vedertagen regel - när en omtalar facebook på internet skriver en "facebook" alternativt andra vedertagna omskrivningar som "fejjan" eller "ansiktsboken" eller liknande, och när en talar om forumet flashback så kan en om en inte vill skriva ut hela namnet, skriva förkortningen "FB". Okej? :up:

Hur "vedertagen" den regeln är beror nog helt på hur mycket man hänger på Flashback ;)

Jag skulle aldrig tänka Flashback om någon skrev fb och det inte var uppenbart. Stora delar av de som kallar Facebook för fb vet nog inte ens vad Flashback är..
 
Hur "vedertagen" den regeln är beror nog helt på hur mycket man hänger på Flashback ;)

Jag skulle aldrig tänka Flashback om någon skrev fb och det inte var uppenbart. Stora delar av de som kallar Facebook för fb vet nog inte ens vad Flashback är..

Då måste jag nog dementera insinuationen att jag skulle "hänga på flashback" å det bestämdaste. Däremot är det kanske så, att jag är lite äldre på nätet och hör till den generation som spenderade avsevärd tid på nätet (minus flashback) innan facebook blev en institution där. Det är väl därför jag läser förkortningen "fb" som drogsexvåldrasismnäthat-hålan.
Jag tycker fortfarande, att facebook gott och väl kan skrivas ut då. Då kanske vi skulle slippa fåniga diskussioner om dubbeltydigheten, initierade av såna som jag. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp