anorektiker+hästägare

Sv: anorektiker+hästägare

tack för alla svar..

ja är på en ganska så gränsvikt liksom..ska inte prata siffror här..men ja är nöjd med den, vill varken gå upp eller ner, och sålänge ja inte går ner är folket nöjda.

men har iallafall gjort så nu att ja bara rider, borstar o allmänt är bara med hästen, och stallskötseln tar dom andra.
men mer vill ja inte sluta med för de känns verkligen som om ja inte skulle klara att ens vilja försöka bli frisk då, för varje gång ja kommer till stallet så vill man ju bli frisk för att kunna fortsätta hålla på, är ja borta från stallet glömmer ja väldigt lätt hur mycke de betyder..

de dumma är att ja inte har någon bra psykolog eller någon att prata med så den psykiska delen går de inte bra alls..

allt funkar sålänge allt går bra med hästen, men såfort de är nåt som inte går riktigt som ja vill med hästen eller om den beter sig konstigt så går allt direkt väldigt mycke sämre och allt går ut över maten så får man liksom börja om.
oroar mej nåt fruktansvärt mycke för hästen..och bara antar
att "normala" inte riktigt oroar sej på de sättet..eller ja vet inte vad som är normalt..

de absolut bästa hade vart att komma till ett behandlingshem där man kunde ha med sej hästen och få in den i behandlingen.
men de går nog inte..

någon som provat KBT?
läste om de och de låter bra..tänkte om de va värt att testa..fast allt är väl värt att testa..

allt funkar sålänge allt går bra med hästen, men såfort de är nåt som inte går riktigt som ja vill med hästen eller om den beter sig konstigt så går allt direkt väldigt mycke sämre och allt går ut över maten så får man liksom börja om.
oroar mej nåt fruktansvärt mycke för hästen..och bara antar
att "normala" inte riktigt oroar sej på de sättet..eller ja vet inte vad som är normalt..
Du behöver finna din inre styrka på egen ben. Vi kan inte leva för någon annan, men vi kan leva med andra. För att kunna leva med andra så behöver vi ha ork till detta.
Det är lika viktigt för dig som för hästen med balanserad "foderstat" och rutinmässiga "utfodringar". Utan näring eller regelbundna matvanor så skapar vi onödig oro i kroppen.
Fundera gärna över skillnaden mellan sympati och oro.

En sak som är väldigt viktig att veta är att, om vi går runt och oroar oss så sänker vi vår livsenergi. Genom att ta kontroll över oros-tankarna så kan du bli piggare. Du är inte dina känslor. Dom finns där, men du är mer än så. Låt inte oron styra ditt liv.
Låt mat, rutiner och viljan till ett hälsosamt och lyckligt liv bli din drivkraft - det förtjänar du.

Läs gärna mitt förra inlägg en gång till.

KBT är väldigt bra för många. Det finns otaliga böcker i ämnet, så du kan läsa och t o m göra dina egna övningar utan att gå i terapi.
:bow:
Lycka till!

Jag är också under behandling nu och får inte heller rida och så. Får vara i stallet och småpyssla men inget annat och jag håller på att bli galen.. Saknar ridningen och allt runtomkring något enormt, men får inte börja förrän jag gått upp men jag vet inte hur mycket jag måste gå upp innan jag får börja igen. Det är iallafall en drivkkraft för mig när jag ska äta, att få och kunna rida igen är mitt mål just nu.. Samtidigt som det känns förjävligt att inte få göra det nu, jag känner mig helt frustrerad..

Vad är KBT för något?

kl:
Kan du inte ha någon som hjälper det med det "grövsta" i stallet? :)
Då kan du vara i stallet och umgås med din häst och du kommer att må bättre
*peppkramar* :banana: :bump: :bow: :bump: :banana: :bump: :bow:

Det kunde lika gärna vart jag som skrev det där. :(
Sitter här med anorexi + häst. Jag tror inte på att man blir frisk, utan att man lär sig att hanterar det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 542
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 503
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till... 2
Svar
20
· Visningar
1 744
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och... 2
Svar
29
· Visningar
7 206
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025