Eftersom jag har noll intresse så var ju "kanske en del produkter" väldigt svävande. Helt enkelt för att jag har dem på rad utifrån hur jag tar på dem, då kräver det noll energi och går smidigt för mig! Började smått för många år sedan efter att varit på ansiktsbehandling där de sålde då Dermanord, eftersom det var på sådana ställen man kunde köpa produkterna. Jag var trött på oren, fet, torr, sprickig och klig hud helt enkelt. Då tyckte de man skulle börja med rengöring, ansiktsvatten och hudkräm. Sedan har jag testat lite olika sorter ibland om jag inte varit tillräckligt nöjd med resultatet (dvs huden har känts obehaglig/gjort ont/inte läkt) och lagt till fler steg. Några kanske har sett min ganska nya tråd om diskmedel tex, jag har svårt med en del sensorisk input vilket är ganska drygt ärligt talat.
Efter dusch är det:
Ansiktsvatten, inte märkt skillnad på sorter
Ögonkräm, alltid samma sort
Serum, ska testa en annan nu till vintern
Olja, alltid samma sort
Ansiktskräm, hittat någon favorit
Vintertid kan jag ta på en till ansiktskräm som ger lite mer känsla av skydd, balm både till ögon och ansikte (speciellt till ögonen svider det ju något jävulskt när det blir lite torrt och man blir lite tårögd av sol/vind för mig).
Efter att
@athena_arabians skrivit om en peeling som luktade så jävla äckligt var jag tvungen att testa

Men att använda den och en ansiktskräm som mask är det enda "extra" jag önskar jag gjorde oftare vintertid för efter det (låter den sitta över natten) för efter det känns huden lite extra tålig ett tag efteråt. Men jag är som sagt tyvärr för lite intresserad och har svårt att ta mig tid till något annat än att smörja efter dusch och när jag verkligen måste vintertid. Tror min hud kunnat må lite bättre både med lite mer/annan hudvård och övriga rutiner (typ vätska, mat osv) för den har alltid varit så himla ömtålig och känns tunn och skör på sina ställen.