Ansökan om sjukpenning

Livssituation

Trådstartare
Håller på att skicka in en ansökan om sjukpenning och har fastnat lite.

Försäkringskassan vill att jag ska skriva in ''Årsarbetstid, anställning i dagar eller timmar.'' Vad menas med det? Antar att jag ska räkna på mina 72% jag jobbar på något sätt men hur? Och ''Ny årsinkomst/årsarbetstid gäller fr.o.m.:'' Vad skriver man här? Är det hur jag kommer jobba efter min sjukskrivning?

Det kanske i praktiken är jätteenkelt men jag känner mig helt lost :o:down:
 
Sv: Ansökan om sjukpenning

Årsarbetstiden får du fram genom att ta antal timmar som ordinarie heltid är för din anställning (inte på alla jobb är ju heltid 40 timmar, på mitt jobb t ex är det 37,5) och multiplicera med 52 (antal veckor/år). Om du sen jobbar 72% så tar du den siffran du får fram och multiplicerar med 0,72. Då har du din årsarbetstid.

Den nya årsarbetstiden vet jag inte vad som menas med. Ring och fråga, de brukar vara hjälpsamma.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 171
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 679
Senast: vtok
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp