Antagning HT2016

Murphy

Trådstartare
Imorrn är det väl dags för besked från högskolor och universitet - någon som väntar på något gott? :)

Jag väntar på att få det knäckande beskedet att jag inte kom in på grundlärarutbildningen :p nyfiken på vad jag får för reservplats.

Fortfarande bitter över att jag glömde legitimationen till högskoleprovet :rage:

Jag väntar för att se om jag kommer in på kurserna som jag sökte för att kunna skräddarsy mitt kandidatprogram. Rätt säker på att det ska gå bra.

Masteruppsats-kurs i socialt arbete eller rättspsykologi är de jag hoppas mest på.
Sedan har jag sökt ett gäng småkurser som jag bara kände mig allmänt intresserad av men som egentligen inte ingår i min nuvarande plan, så de kvittar det om jag kommer in på eller inte.

De två förstnämnda avgör dock hur hela höstterminen kommer se ut med jobb och allting beroende på vilken det blir :nailbiting: Har inte känt mig så spänd/förväntansfull/nervös inför ett antagningsbesked som det här och då har jag hunnit med ett antal

Och jag missade att söka (:banghead:), hade tänkt söka akademiskt skrivande på distans. Men har skrivit i almanackan att det får bli till våren istället.

Jag har sökt två fristående småkurser, tror det var 7,5 hp per kurs. Hade varit kul att komma in, jag läser redan 50% på distans och har fått ledigt från jobbet en dag i veckan, så hoppas hinna detta också.

Antagen till 3 av 5 kurser. Av de andra två är en inställd och en är jag reserv med god chans att komma in.
Hur sjutton väljer man nu? Jag kan omöjligt läsa 3-4 kurser samtidigt som mitt program igen, så jag måste minska ner det till en eller två.

Läser på ett konstnärligt kandidatprogram och ska läsa mitt tredje år i höst. Förutom det sökte jag en 15p kurs på 50% i samtidskonst och filosofi. Kom på reservplats, så förhoppningsvis kommer jag in.
Eller ja.. Borde inte plugga 150%, jobba deltid inom vården, vara ordförande i min kårsektion och ha häst.. Men vore kul att läsa den kursen.

Beslutsångest!!! Kom in på mitt andrahandsalternativ men är 16 reserv till förstahandsvalet. Kommer inte ihåg hur det funkar, kan jag tacka ja till båda? Det är samma utbildning men olika lärosäten

Kom in på systemutvecklare här i stan, så jag är stennöjd. Eftersom de ställde in programmet förra året var jag lite orolig att intagningen på HP skulle höjts över mina poäng, men tack och lov inte. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Du som läst på universitet eller högskola, vad har du gjort med alla de läroböcker du samlat på dig? Jag har ett tiotal läroböcker... 2
Svar
25
· Visningar
1 363
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 810
Senast: Kakis
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 673
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 235
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur