antiglidpad?

Sv: antiglidpad?

min frieser är en bockande tunna, köpte en dyrare variant som ajg är nöjd med.

Gel-Eze Sadel Pad. ca 700 kr. finns en mankvariant som bara ligger an på manken oxå. Den funkar toppen. Dock är jag inte nöjd med att pälsen blir lite ruggad, men det blir den oavsett pad och mindre med den här. Sadeln blev iaf mycket stabilare framförallt framåt men även sidled.

Det tror jag inte. Sadeln är utprovad och ombyggd för att passa hästen. Problemet är en tjock mage som gör att gjorden inte ligger där den borde. Så sadeln åker fram (eller åkte rättare sagt, funkar bra nu). Förövrigt var det sadelinpassaren (auktoriserad) som föreslog padden mellan sadel och schabrak. Hon upplyste också om att det inte alls var ovanligt på hästar som var lite väl runda om magen.

tack för alla svar!
(och MYCKET trevligt att slippa kommentarerna om att "det är sadeln som inte passar", som jag nästan förväntat mig... :bow:)

Det låter ju toppen, får nog bli en tur till Börjes endera dagen.
Antecknar det där om tvätt i minnet och svär en ramsa över att vi bara har kallvatten i stallet...
Lilla hästen svettas ju en hel del, precis som hennes far och farmor gjorde (=jag är inte förvånad) och det är ju en fördel om sadeln stannar kvar där den ska vara ändå.

Har du vägarna förbi Gelebo, tuta till och stanna, här finns en oanvänd Gel-Eze pad du kan få låna och testa. P

Det där lät ju himla bra!
Men, vilken av börjes är det? Det finns 2, med hål i. Ska man ha freemax eller clear pad?

Antecknar det där om tvätt i minnet och svär en ramsa över att vi bara har kallvatten i stallet...

Litet tips:

Vattenkokare i stallet :)
Koka upp vatten och slå i en hink med kallt vatten & diskmedel tills man får lagom temperatur. Sedan är det bara att diska.

Jag begriper inte hur man klarade alla år i kallstall utan varmvatten innan vattenkokaren kom till :confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 250
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 723
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka