Använda hästar i rörelsen?

Sar

Trådstartare
Jag kommer att ta över en släktings skogsskifte samt mindre fastighet (torp). Kan jag då dra av mina stallkostnader för min häst gentemot skogsinkomsterna? Kan jag dra av ridkursavgifter samt tävlingskostnader? Jag har endast en häst.
 
Tycker det låter tveksamt om det inte är så att hästen går på bete i skogen och bor i torpets stall. För att kunna dra av kostnader för hästen mot skogsskiftet bör h*n tillföra något. Det kan vara att beta i skogen, dra timmer eller liknande.
Det bästa är att kolla med din skattemyndighet.
 
Det var väl det jag misstänkte.... Jag har hört om flera andra som har haft sina hästar som rörelse men de har då haft flera hästar. När man inte avlar är det svårt att få in några intäkter att dra hästarna mot, det var därför jag tänkte att man kanske kunde använda sig av skogen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 732
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 082
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 318
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp