Apelkastad?!

Sv: Apelkastad?!

Jag hade en mörkbrun häst som var tydligt apelkastad när jag köpte honom (som 7-åring) men på honom försvann det gradvis med åren så när han såldes som 17 syntes i princip ingenting längre.

Är det någom mer som varit med om att bruna/fuxar etc bär sig åt som skimlar och "tappar mönstret"?

25127248.jpg

Såhär ser min konstantskimmel ut, inte apelkastad men mörk. Har heller aldrig sett en apelkastad konstantskimmel. Finns det öht?

Såhär ser min silversvarta apelkastade älskling ut :love:

Fläckarna syns olika tydligt beroende på årstid och pälsmängd m.m
Ibland syns de jätteskarpt, ibland svagt.

Ursäkta bildbomben!:o

19316294.jpg

19316296.jpg

Husse är förtjust i fröken :love:
21473425.jpg

21472809.jpg

24075979.jpg

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 390
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 970
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka