App du saknar

Nebraska

Trådstartare
Själv skulle jag vilja ha en app som låser upp tidningsartikar för nån krona. Det är så fruktansvärt irriterande att klicka in på en intressant artikel och så är den låst. Jag betalar gärna för att läsa, men orkar/ vill inte registrera mig hos varje lokaltidning som finns i landet.

Jag gillar scan-systemet som Espresso House har på sin app, man laddar appen med pengar och betalar med sin streckkod. Tänk om samma funktion fanns för medlemskort i butiker. Ett kort som fungerar för alla butiker så att man slipper säga sitt personnummer eller be personen i kassan att läsa av sitt id-kort. Laddas inte med pengar utan är bara för rabatter och liknande.

När jag ändå är på scannings-spåret... tänk att man kunde scanna allt man köper i affärer (framför allt mat) så har man ett digitalt skafferi. Perfekt för att veta vad man har hemma när man är och handlar, men det ska också vara kopplat till en receptbank som ger förslag på recept beroende på vad man har hemma.

En väderapp där jag kan få notiser när det ska regna. Igår tog jag av täcket på hästen eftersom det var så varmt, men jag missade att det skulle komma 30 mm regn i natt.

Jag har en app, Dark Sky som jag betalade $4 usd for, for nagra ar sedan och som fungerar nastan precis sa. Det ar den mest tillforlitliga vadergurun och talar till och med om exact hur lang tid I har pa mig innan regnet borjar.:p

Dyktinder. Jag behöver fixa ett dyknätverk med ett par stycken, just nu matchar min instruktör ihop mig med lite olika personer.
Men det hade varit smidigt med en app för att hitta folk som vill dyka ihop på mer regelbunden basis.

En app där jag lätt kan spara och kategorisera länkar till recept.

Har du provat Avokado? Där kan man både skapa egna recept och spara undan via länkar från diverse receptsidor. Du kan skapa vilka receptkategorier du vill. 😊

När man har byggt upp sitt receptförråd så är det sedan smidigt att göra t.ex veckoplanering med recept och utifrån det få ut en inköpslista med de ingredienser som ingår.

När jag för ca ett år sedan flög av med dunder och brak mitt ute i skogen och fick en ordentligt smäll mot huvudet, så sökte jag efter en app som man kunde starta vid ridturen och som sedan om man blev stillastående/avsvimmad skulle larma ens fördefinierade kontakter med en gps-position.
Hittade någon som verkade göra just detta, men fick det inte att fungera. Har för mig att den inte fungerade i Sverige.

Jag skulle vilja kunna lägga in mina broderimönster i en app. Typ scanna mönstret och sedan välja att nu vill jag sy alla x och så skulle de lysa mot bakgrunden så att man inte missade ett förtretligt stygn som låg lite utanför där jag precis sytt. Då kunde jag också förstora mönstret där jag skulle sy, för en del mönster blir väldigt plottriga med många efterstygn uppepå det färdiga mönstret. Det skulle också underlätta att slippa ha stora mönster i flera ark och bläddra mellan utan ha allt på paddan och bara zooma där man är.

I appen skulle man också kunna logga när man syr så man kan se hur många timmar man lagt ner på ett specifikt broderi. Självklart kan man ha flera broderier igång samtidigt!

Jag har haft fler tankar kring den här appen, men det var det jag kom på just nu.

Jag gillar scan-systemet som Espresso House har på sin app, man laddar appen med pengar och betalar med sin streckkod. Tänk om samma funktion fanns för medlemskort i butiker. Ett kort som fungerar för alla butiker så att man slipper säga sitt personnummer eller be personen i kassan att läsa av sitt id-kort. Laddas inte med pengar utan är bara för rabatter och liknande.
H&M har en sådan app - så smidigt!!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Bullen22
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 013
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
24 263
Senast: Whoever
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 802
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka