App för pianospel

Hermelin

Trådstartare
Sonen, som idag är 11 år, vill lära sig att spela piano. Jag har sett att det finns en uppsjö av appar för ändamålet. Men vilka är bra? Är det någon som har testat de här apparna för pianospel och har något bra tips?
 
Ingen är bra. Tyvärr. De lär ofta ut på sätt som för tillfället känns lätta men som stoppar utvecklingen längre fram samt förmågan att lära sig musik utanför appen eller skriva egen musik. De flesta apparna är ren bullshit.

Sonen får mer för pengarna med en vanlig nybörjarbok för barn. Ännu mer med lektioner, men även en bok och lite pepp från omgivningen kan räcka långt :)
 
Ingen är bra. Tyvärr. De lär ofta ut på sätt som för tillfället känns lätta men som stoppar utvecklingen längre fram samt förmågan att lära sig musik utanför appen eller skriva egen musik. De flesta apparna är ren bullshit.

Sonen får mer för pengarna med en vanlig nybörjarbok för barn. Ännu mer med lektioner, men även en bok och lite pepp från omgivningen kan räcka långt :)
OK! Har du tips på någon sådan bra nybörjarbok?
 
Den här serien växte jag upp med, den är väldigt lättförstådd men jag hade lärare som instruerade så jag vet inte hur bra den gör sig helt själv faktiskt. Den är inte svår eller så, förklaringarna är tydliga, men det är ändå lite teori i början som kanske är svår att ta till sig för en 11-åring helt själv.

Den här har medföljande cd och jag har hört gott om den, men jag har endast använt boken ovan när jag gett nybörjarlektioner (som extraknäck, jag är inte någon virtuos precis:D).
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
225
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Myrten
·
Tjatter Jag har länge(!) velat lära mig några olika språk. I dagsläget kan jag bara svenska och engelska ordentligt. Nu finns det ju till synes...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: Derivata
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 178
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp