App för information

Bukefalos 30 år!

Wysiwyg

Trådstartare
Har ni några tips på en bra app för att samla information som är sökbar? Vill kunna skriva info (exempelvis ”sticka avigs maskor såhär: bla bla bla) och sen kunna söka i appen på ”aviga maskor” för att hitta det. Vill gärna kunna lägga in dokument och bilder relaterat till de olika infoavsnitten. Den behöver inte vara gratis men den ska ”hålla över tid”, ergo jag vill att den finns kvar om 5-10 år. Tanken är att samla löpande information, tankar, tips osv i den som ett sorts ”superdokument” som är lättåtkomligt och överblickbart.

Anteckningar finns i Android, i min så kan man dels dela upp det i anteckningar eller uppgifter, men också skapa mappar, och i själva anteckningen lägga in bilder, rita fritt, prata in röst, använda överstrykningspenna.
Mina anteckningar har följt med när jag bytt telefon, min äldsta är från 2021 vilket kanske inte låter länge men har nog raderat en hel del innan dess 😅

Har ni några tips på en bra app för att samla information som är sökbar? Vill kunna skriva info (exempelvis ”sticka avigs maskor såhär: bla bla bla) och sen kunna söka i appen på ”aviga maskor” för att hitta det. Vill gärna kunna lägga in dokument och bilder relaterat till de olika infoavsnitten. Den behöver inte vara gratis men den ska ”hålla över tid”, ergo jag vill att den finns kvar om 5-10 år. Tanken är att samla löpande information, tankar, tips osv i den som ett sorts ”superdokument” som är lättåtkomligt och överblickbart.
Jag har iPhone så använder appen Anteckningar. Går att söka efter information, sortera i olika appar, lägga in bilder/dokument/skanna papper, göra tabeller osv.
Använder den både privat och i yrket.

Liknande trådar

• Den perfekta appen för djurskötsel
  • Bra ordsök-app
  • App för hotmail

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Valvaka!
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn