Bukefalos 28 år!

App till skogen-tips sökes

Gry

Trådstartare
Den här tråden vet jag inte var den bör ligga? Men finns det ngn bra app där man mer detaljerat än Google Maps ser var man är i skogen och kan nåla tex var bilen är när man ger sig ut i svampskogen? Förr kunde jag gå rakt ut i skogen, gå planlöst i timmar och ändå hitta tillbaka tio meter från bilen, ngt jag ärvt efter min far. Ändlösa timmar på ponnyn rakt ut i spenaten och ändå stenkoll. Men nu; borta! Går vilse lätt :confused::down: och jag som älskar många timmars spanande efter kantareller och nya ridstigar. Min häst är alldeles för nyfiken på nytt och för Will-to-please för att fatta att hon ska ta med sin vimsiga ryttare hem, istället för att slå in på en ny stig.

Snälla finns appar? Det dräller ju av kantareller i skogen men sällan 20 m från bilen :o
 
Garmin handenhet har alla funktioner och dessutom spårning så du ser exakt var du har gått. Bra om man tappar nått och behöver gå och leta till exempel. Telefonappar i all ära, men de är ju milsvida från en gps.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Finns för under tusingen på Blocket. Köp en som har vanliga batterier och inte inbyggda så slipper du råka ut för batteritorsk också. Jag har en Garmin handhållen enhet med både kartor och sjökort till och den är dessutom vattentät, enda man ska tänka på är att ladda in rätt karta för områden man ska vara i hemma för då behövs det en dator eftersom kartorna-sjökorten hanteras av den. Finns även fria kartor som folk ute i spenaten skapat, det finns massor av info på nätet och jag skulle aldrig ge mig ut i okänd terräng utan en äkta GPS eller karta och kompass. Fördelen med GPS är att man har bakåtspårning och "ta-mig-hem-funktion" även med bara standardkartan som ju inte innehåller särskilt mycket info.
 
  • Gilla
Reactions: Gry

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp