Appaloosa Prestige

J

Jessica

Går det att värma om bommen på en Appaloosa Prestigesadel för att få den större?

Om det går, hur många storlekar kan man öka den?

mvh Jessica
 
Som jag har förstått det: Det går att värma om bommen till smalare eller större. Man kan värma om en 33:a till 36:a eller en 36:a till en 33:a, men då får bommen ligga i "bordet" längre tid.

mvh :bump:
 
Jag har en sadel med bomvidd 34 idag. Är det stort eller litet?

Min häst växer/breddar så det knakar just nu, köpte sadeln för ca en månad sedan och den är på gränsen. Låter det rimligt? Jag tyckte att jag skaffade en sadel som var lagom men nu blir jag osäker på om den var för smal från början. :(

mvh Jessica
 
Det är bara skicka sadlen till vissa ställen som värmer om den. Går väl att göra 6 ggr. Tror att den går att bredda tll 36. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
839
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
839
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp