Appaloosa (quarter)

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Inky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 780
Sv: Appaloosa (quarter)

För min del är det inte aktuellt att tävla på appaloosatävlingar för tillfället. Har dock löst livstidslicens i WRAS, men har inte haft tillfälle att utnyttja den än (5-årig pålle). Kanske nån gång, i framtiden... Men som sagt var vi är fortfarande långt ifrån att tävla (p.g.a. skador och sjukdom).

Sv: Appaloosa (quarter)

Hej jag har en paint sto paint, quarter och appalosa är pigga och snabba raser och min uppfattning av min tjej är tålig häst men riktigt bra päls som är lite lite på sommaren men den isolerar nåot grymt bra på vintern och hon har stått på lösdrift hela livet. Hon har ett enormt starkt syke och har kort bromssträcka och vänder på en femöring och iväg fullfart när hon busar ;) det tar itne heller många meter för henne att stanna och det är en väldigt stabil häst som stannar på 25 meter efter hon blir rädd. Det är smarta härliga hästar älsakr dom!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Western I framtiden vill jag köpa en quarter och läser många annonser. Där jag håller till kostar de flesta hästarna 130'-150 000 kr och är...
Svar
4
· Visningar
3 756
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 716
Western Jag kikar runt lite försiktigt efter min nästa häst och har fallit för dessa vackra paint och quarterhästarna. Jag tycker att dom verkar... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
23 446
Senast: Mumin_79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka