appaloosa!?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare zorken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 962
Sv: appaloosa!?

Detta hittade jag när jag sökte på google....

De vanligaste pälsteckningarna:
* Schabrak-tigrering (blanket)- Hästen har ett vitt område oftast över men inte begränsat till rumpan med en kontrasterande basfärg t.ex. brun.
* Fläckar (Spots)- Vita eller svarta fläckar över kroppen. Fläckarna kan vara begränsade till delar av kroppen, såsom rygg eller bakparti.
* Schabrak med fläckar (Spotted Blanket)- Vit schabrak tigrering med mörka fläckar i det vita.
* Stickelhår (roan)- En blandning av mörka och ljusa hårstrån på kroppen.
* Enfärgad (Solid)- Hästar utan pälsteckning. Dessa måste ha prickigt skin (mottled skin) och ytterligare ett rastypiskt drag för få registreras som "regular" och erhålla prefixet # framför registrerings numret. Appaloosa pälsteckningen kan variera mycket och passar inte alltid in under ovan nämnda beteckningar.

Sv: appaloosa!?

Det kallas för tigererad (Tror jag)
Alla appaloosas är tigererade men på olika sätt precis som paints är overo och allt det där...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Mat Jag vill göra dipp som jag bara ätit ute. Det har smak av... Ja vad?! Jag kan för mitt liv inte komma på vad det heter. Det är nån...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: gul_zebra
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka