Är det jag som överreagerar???

Jag är tillsammans med en kille sedan snart 1 år tillbaka. Vi bor inte ihop utan bor 4,5 mil i från varandra.
På helgerna är han hos mej och jag åker till honom någon kväll på vardagarna oftast.
När han är hos mej så äter han både frukost, middag och kvällsmat. När vi är och handlar så betalar jag, plus att när vi äter ute så betalar jag också för båda ganska ofta.
Han använder mitt schampo och tandkräm och allt sådant från dag ett utan att ens ha frågat.
När jag är hos honom så sover jag aldrig över eftersom han bara har en 90 säng, så på sin höjd så bjuder han mej på en kopp kaffe när jag är där på kvällen.

Nu känns ju det här jättelöjligt o hänga upp sej på detta, men han tjänar nästan dubbelt så mycket som jag och jag har nästan dubbelt så dyr boendekostnad mot vad han har.

Det som fick mej att börja fundera var att för några veckor sedan så följde han med mej o hämtade min häst, en resa på 25 mil fram och tillbaka. Vi hade hans bil och självklart frågade jag om jag skulle betala bensinen och det ville han. Självklart ska man betala för sej men eftersom jag ändå står för ganska mycket kostnader övrig tid så trodde jag att han skulle säga att jag inte behövde det.

Känner mej lite besviken,är det jag som överreagerar, eller hur löser ni andra det ekonomiska med en partner som man inte bor ihop med?

Som flera före mig sagt, säger jag: prata med honom! Förhoppningsvis har han "inte tänkt på det", menar att han förhoppningsvis inte är en parasit och snåljåp som utnyttjar dig.
Men jag vet att pengar kan vara ett känsligt ämne, men ni måste reda ut detta för att förhållandet ska må bra, för att du ska må bra och för att kunna fundera på en gemensam framtid.

Jag var ihop med en kille som hade en del konstiga ekonomiska tankar och det gick inte resonera med honom och det gnagde i mig rejält. Jag var student och han med egentligen men hade hoppat av sin utbildning och jobbar lite extra inom köttindustrin med att packa kött och charkvaror. En gång i veckan erbjöds de anställda att köpa korv och kött till riktigt bra pris. (mest styckrens som inte gick sälja i affären även om det tex var oxfilé i slamsor). Jag pluggade på mindre, "tråkig" ort medan han bodde i större stad så vi var mest hos honom när vi sågs på helgerna. När vi skulle handla fock jag jämt betala, vilket han rättfärdigade genom att säga att oxfilé faktiskt var dyrt egentligen, även om han bara gett 49kr/kg eller tre kryddkorvar för 5kr. Därför fick jag betala i affären och stå för allt utöver köttet, vilket ofta finansierade hans ätande i veckan med eftersom det blev mat, bröd, mjölk över... Det var inte pga det jag till slut avslutade vårt förhållande men det bidrog absolut..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 796
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
24 260
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 515
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 984
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur