Jag är tillsammans med en kille sedan snart 1 år tillbaka. Vi bor inte ihop utan bor 4,5 mil i från varandra.
På helgerna är han hos mej och jag åker till honom någon kväll på vardagarna oftast.
När han är hos mej så äter han både frukost, middag och kvällsmat. När vi är och handlar så betalar jag, plus att när vi äter ute så betalar jag också för båda ganska ofta.
Han använder mitt schampo och tandkräm och allt sådant från dag ett utan att ens ha frågat.
När jag är hos honom så sover jag aldrig över eftersom han bara har en 90 säng, så på sin höjd så bjuder han mej på en kopp kaffe när jag är där på kvällen.
Nu känns ju det här jättelöjligt o hänga upp sej på detta, men han tjänar nästan dubbelt så mycket som jag och jag har nästan dubbelt så dyr boendekostnad mot vad han har.
Det som fick mej att börja fundera var att för några veckor sedan så följde han med mej o hämtade min häst, en resa på 25 mil fram och tillbaka. Vi hade hans bil och självklart frågade jag om jag skulle betala bensinen och det ville han. Självklart ska man betala för sej men eftersom jag ändå står för ganska mycket kostnader övrig tid så trodde jag att han skulle säga att jag inte behövde det.
Känner mej lite besviken,är det jag som överreagerar, eller hur löser ni andra det ekonomiska med en partner som man inte bor ihop med?
Varför i hela fridens rike betalar du för honom på en restaurang??? Det hade jag aldrig gjort. Jäkla snåljåp som utnyttjar andra. Hur är han med andra saker? VIsar han samma oförskämda sätt då?
Överreagerar eller ej - DU reagerar och känner att det inte är ok - då ÄR det inte ok för dig oavsett vad andra tycker. Det finns bara en sak att göra, prata med honom om det. Om han reagerar med att inte vilja betala hade jag tackat för mig.
Varför skulle du betala för bensinen när du betalar för hans restaurangbesök kan jag inte fatta. Jag hade inte ens frågat om jag skulle betala för bensinen.