Är det lite töntigt kanske.. ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 096
W

Whiplashr

Känner mig lite osäker här nu ..

Letar efter en ny säkerhetsväst och har hittat en intressant annons.
Denna säljare säljer även ett par vita ridbyxor för 100 kr (!) i min storlek , så om de är i bra skick funderar jag kanske på att köpa de med. Att ha till tävlingar då , tävlar på blåbärsnivå på ridskolan.

Nu till "problemet". Tvekar lite eftersom det känns lite halvtöntigt, ja kanske till och med lite "stöddigt" att komma dit på 40 cm hoppning med vita ridbyxor . Jag tycker att det är hur snyggt som helst, men jag vet inte, det känns faktiskt.. fel, på något sätt. Även fast jag bra gärna vill ha ett par! Och det är ju faktiskt en bra deal.

Lite luddigt kanske , men jag hoppas att någon har några vettiga synpunkter. :)

Sv: Är det lite töntigt kanske.. ?

Ha det du känner dig snygg i! Klart du kan ha vita på en klubbhoppning, men med en enklare tröja till:idea:
Så känns klädnivån kanske mera lagom?

hehe , ja jag har isåfall min svarta klubbtröja till.
någon fancy kavaj drar jag ju inte till med förstås.
Men det känns lite.. nervigt på ngt sätt att ha vita byxor på sig. Som att jag inte är "kvalificerad" att ha det eller ngt eftersom jag bara rider på så låg nivå..

Trevligare med vita ridbyxor, tycker jag. Oavsett höjd/svårighet. En mörk klubbtröja blir super till.

jag hade både vita byxor och kavaj under min ridskoletid, och jag var inte ensam, så du kan nog lugnt rida i ett par vita :)

Det är klart du ska ha vita ridbyxor om du vill ha det. Jätte snyggt!

såklart! jag började med vita redan på30cm ;)

många har vita ridbyxor+kavaj på LD nivå i dressyr med på klubben. inte det minsta stöddigt :)

Givetvis ska du har vita ridbyxor på dig på tävling. Spelar ingen roll vad det är för tävling enligt mig, vita ridbyxor ska på och hästen ska vara flätad. :)

Klart du ska köpa dom! Tycker det ser slarvigt ut att tävla utan, visst inte om man ridit i några år och inte orkar köpa det men du verkar ju ändå ha tävlat innan och billigare kommer du inte få dem, som någon sa, med klubbtröja ser det ändå "nerklätt" ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: valy
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 770
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 199
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka