Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan det komma sig![]()
Vad har ni för försäkringsbolag?
Är bundet till detta bolag i 10månader till![]()
![]()
"sälj" hästen till tex din mamma så har ju hon som ny ägare rätt att ändra försäkringen el byta bolag om hon vill.
agria e nästan dubbelt så dyra som folksam fast folksam har högre självrisk...
Jag har mina hästar "oskattade och oförsäkrade". Ponnyns ligger på 8000:-/år. Betalar jag den i tio år har jag betalat min ponny en gång till. Storhästens ligger på 13 000:-/år. Lever han 8-9 år till så har jag även betalat honom en gång till..
Så, nej, jag chansar...
Vad skulle transportsjuka vara om inte en sjukdom o andningssystemet. Jag kan inte se det som annat än självklart att transportsjuka går under karenstidsreglerna,Ja karens är inte så mycket att orda om. Jag såg till att han var försäkrad i god tid innan avresan. Jag köpte honom i England och det var lite speciella regler och tänka på när det gällde just försäkringsbiten inför och under transportering.
Att transportsjukan skulle tillhöra luftvägssjukdomar DET hade jag däremot aldrig godtagit för så är inte fallet.
Jag har inte haft någon av mina hästar försäkrade på 17 år. Sätter av en summa varje år som vi investerar i aktier el.dyl. När man börjar så är det ju lite "gambling", har man otur så får man en storsmäll tidigt.Men klarar man sig bara över den fasen så går det bra.
![]()
I dagsläget så har jag råd att förlora ett par hästar och ändå gå med vinst. Mitt 16 åriga sto fick kolik nu i vinter och den vet. kost. landade på närmare 14 tusen. Det var bara att ta från intjänat kapital. Nu har jag haft tur och inte behövt lägga så mycket pengar på veterinär, men även om det blir mer så lönar det sig i längden.
Kicki![]()