Är detta okej..?!

Sv: Är detta okej..?!

Så länge utrustningen passar hästen och sitter bra, så spelar det väl ingen roll vilken färg den har så länge du trivs med den och tycker att det är snyggt? :smirk:

Själv måste jag säga att det var ganska coolt. Det kan lätt bli för mycke att på en svart häst ha svart så jag tycker absolut du kan ha kvar brunt.. blir roligare och mer ovanligt. :idea:

ja det är snyggt med ljusare brun utrustning på en mörkbrun ponny..

visa gärna ett kort på ponnyn ute i solen är du snäll..

Jättefint!!!!
Skulle själv vilja byta min svarta utrustning mot tobaccofärgad till mitt nästan svarta sto.

Jag tyckte han såg riktigt läcker ut i det. Riktigt fin ponny det där kannon snygg :)

Det såg fint ut tycker jag, som någon skrev ovan så är väl det allra viktigaste att utrustningen passar hästen så att den inte får ont nånstans eller skav odyl.
Så kör du på med din fina utrustning som du har nu :bump:

En svart häst ska ha brun utrustning, så det så;) Det blir så tråkigt annars. Hihi

Det relevanta är ju att utrustningen sitter bra, fast det är ju kul om man ser snygg ut med! :p Jag tyckte det såg helt ok ut, fast jag som är lite halvt tråkig hade nog valt svart utrustning! :D :smirk:

rostad skrev:
Att ha en ponny som är svart men utrustningen brun?!
Se här:
http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/000_0869.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/000_0868.jpg
Tycker ni detta är snyggt?!
Eller vilken färg tycker ni den ska ha?!

Särskilt om hästen inte är riktigt svart utan mörkbrun som ser ut som svart,(vanligare än hlet svart) för då har de ofta lite ljusare brunt runt nos o ögon och då blir det extra snyggt med den färg du har på grejorna.

GUD VAD FINT :D

Men hoppas att du har ett träns i samma färg också bara... :angel:

Sorry, såg på första bilden nu att du hade ett brunt träns!
På andra bilden ser man inte tränset så jag trodde att du hade
ett svart. Men det bruna var jättefint :)

min kompis har också så på sin svarta (mbr) häst.. jag tycker det är ok, men det hade varit hundra ggr snyggare med mörkbrunt läder! :D det skär sig nästan lite grann men svart o ljusbrunt (nästan orange)..
men men som sagt är det ju bäst att utrustningen itter som den ska1 :D

fort....
på hoppsadel är det ok, men ha det aldrig på en dresasyrsadel! det är så fult! ;)

tycker de va jättesnyggt :)
nästan finare med brunt på svarta hästar. tycker svart utrustning lätt ser smutsig ut om man har en häst som verkligen är svart!

attsy skrev:
fort....
på hoppsadel är det ok, men ha det aldrig på en dresasyrsadel! det är så fult! ;)

Håller fullständigt med dej! På hopputrustning är det jättefint! Men inte på dressyr.. Där passar mörkbrunt eller svart bättre!

Fin ponny förresten!:bump:

Jag tyckte det var snyggt, men skulle kanske byta ut chabraket mot en beige eller nåt som går ton i ton med sadeln, annars blir det lätt för mycket färger.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 994
Senast: tanten
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka