Är du utseendefixerad?

Sv: Är du utseendefixerad?

Jag är i läger 1,5. Har gärna läder i en färg, men bryr mig inte särskilt mycket om matchning i övrigt. Helt och rent är viktigast.

Läger 2+.

Inte alls märkesfixerad, men jag är ganska noga med kvalitet. Dvs vissa saker är jag en märkessnobb med, helt enkelt för det lönar sig att köpa det dyrare. Annat köper jag billigt.

MÅSTE matcha, hade seriös ångest för jag insåg att pelhamdeltat var svart och allt annat läder brunt, var skitnära att åka och köpa bruna deltan inför kursen (ja, jag är knäpp). Skulle aldrig ha mixat svart och brunt läder annat än under pistolhot, eller i nödfall härhemma i skogen. Och då nödfall och under tiden jag skaffade rätt färg.

Matchar även 'tillbehörsfärger', och ganska pipig med att blanda silver och mässingsspännen, men där har jag fått vekna lite.

Men just det där med märke/dyrt i vissa fall, och superbudget i andra märks ganska tydligt om man kollar en 'normal' outfit t ex,

Sadel Morris & nolan ponnyflat (= budget men ändå märke, dock får det stå GeKås på sadeln om det vill om den passar mig och hästen och är av god läderkvalitet och finish) eller Cliff Barnsby Kanter dressyrsadel.

Märkeslösa stigbyglar, dock så nu sist så valde jag faktiskt köpa dyra märkesstigläder, Herve Godignon, för 1200 pix. SVED i plånboken, men de kommer hålla en livstid, de kommer inte töja sig, de kommer inte få fula färgskav och de kommer inte ge sadeln fula färgskav. Dvs sett över en livstid är det billigare köpa dem än flera par billiga.

Tränset kommer från Hööks, ett av få därifrån jag hittat med bra läderkvalitet, dvs budget.

Jacsontyglar, mina DRÖMtyglar som jag letat länge efter, men i allra högsta grad budget, men otrolig läderkvalitet.

Schbraken har aldrig ngt spec märke, där kör jag budget men det ska vara SNYGGT.

Benskydd är en sån sak där jag sätter kvalitet före pris, och förutom enstaka ggr då det är Hööks eller Jacson, så N.E.W och professionals choice, dvs märke och 'dyrt'. Detta matchas med boots från GeKås ANDRASORTERING, 40 pix paret.

En tvåa på god väg åt trean. Nu när jag har blivit vuxen och jobbar så:angel:

Jag är en 3 -, när jag väl handlar. Jag vill ha bästa kvalitet och får ofta betala för det. Jag spenderar så pass mycket tid i stallet och är noggran med mina prylar så de håller. Köper inte så ofta, men köper mer klassiska saker som jag kan ha länge.

Min häst ska ha det bästa, bra passform och bra material.

Men som sagt var jag betalar ofta inte med än mina stallkompisar, som köper mer ofta och lite billigare.

:laugh:

jag är nog en 2:a med inslag av en 3:a:D

Jag vill ha saker som funkar och med vettig kvalité, på tex sadel, träns osv... Jag håller med dom andra här i tråden om att kända märken oftast levererar bra kvalité på sina saker, och därför är värda att köpas osv.
Men eftersom det finns en plånbok med i det hela, som oftast är min mammas så kan man ju inte alltid köpa de allra finaste sakerna..
Jag är dock en sån som kan få som små "ryck" och bara bestämma mig för det ska jag köpa(!) kosta vad det kosta vill...som när jag handlade ett OS-pannband för 1200:- tex:o:devil:

Senast ändrad av en moderator:

Knapplån

Vet inte riktigt var jag passar in. Vill gärna köpa kvalité men gillar även att storhandla "slit och släng" grejer på typ Gekås.

Sadlar: Försöker köpa mellanklass sadlar (som självklart ska passa hästen ifråga) har 2 zaldi,2 stübben,1prestige 1 wintec 1 lemetex och en griffin= inridningssadel har tyvärr inte råd med riktigt fina till alla hästar. Men tanken är att unghästen ska få en lite finare när han växt klart.

Har väldigt blandade träns allt från mitt rundsydda Döbert till CH från hööks.

Täcken föredrar jag Horseware

Till mig är pikeur cindy favoriten har 5 par att växla emellan. Och så gillar jag kingsland tröjor, jackor och västar.

Men hag grimmor , stalltäcken m,m händer det att jag köper på Gekås eller börjes.

Huvudsaken är att grejerna är fina av hyffsad kvalité och ärna matchat!

"Eller så billigt som möjligt, bara det funkar så spelar inte utseendet någon roll. Lite så är mottot? Här placerar jag urtvättade vojlockar, mixar som brunt träns/svart sadel, jofahjälmar, plastridstövlar osv . Allt från gekås/börjes eller möjligtvis hööks."

:mad:

2an jag är noga med att ponny ska vara fin, matchat och ren.
Men jag själv har ju inte ridbyxor för jag rider inte, så jag sjävl ser nog tråkigt ut i stallet.
Kör:D

En 3a för det mesta, men jag har 2 saker från Hööks :eek: ;)
Ett par (sjukt sköna måste jag erkänna) ridbyxor som jag köpte häromdan och en snygg vinterjacka som jag har som reserv/uteridningsjacka :)

Jag är nog en 2,5:a

Om jag hade råd skulle jag garanterat tillhöra läger 3. Jag vill inte köpa skitsaker som ändå inte håller:angel:

Jag är nog mittemellan 2&3..

Jag köper grejer från hööks och andra billiga ställen, men jag skulle nog inte lägga ner alltför mycket pengar på småsaker..

Är nog en 2-3:a. Så snart jag börjar jobba blir det väl mer åt full 3:a men jag tycker om att köpa saker lite varstans i från. Det jag gillar! - Därför spelar oftast inte priset så stor roll, bara jag får det jag vill ha och det som är snyggast och bäst för mig eller hästen! :) Min häst är en Prinsessa fullt ut :D:D

Jag antar att jag ligger i läger 2 - men egentligen kan man ju säga att jag svävar mellan alla tre läger...

Jag tycker om kvalitetsutrustning och jag gillar att matcha, men jag avlider inte om det inte är matchat och jag har gränser för vad saker och ting får kosta. Den dyrare utrustningen (kvalitetsgrejor) som jag har är oftast köpt på REA, mässpriser osv. Gillar att handla saker på Gekås och Börjes, om det är sånt som kvaliteten är typ densamma - men till ett lägre pris än i vanlig butik. Är noga med att allt ska vara helt och rent.

Är mest fixerad vid att hästen och dess utrustning ska vara hel och ren. Är inte speciellt utseendefixerad på mig själv, har tex inte smink i stallet, inte ens på tävling. Till vardags hemma på uteritt osv. så dör jag inte om det inte är matchat och jag kan ha rätt smutsiga stallkläder :p

Senast ändrad av en moderator:

2an, tkr de är viktigt att vara hel och ren och ha kvaliteutrustning och matchat, men skulle aldrig betala 4000 för ett träns. är mer utseende fixarad o köper dyrare grejer till mig själv.

jag är nog mest 3:a men köper även lite billigare märken som hansbo osv, men är jättenoga med "mode" och att det ska matcha ;) blir ju lätt så att man köper lite dyrare grejer, hatar kopior som oftast finns på hööks osv :p

Jag ligger i läger två tror jag. Förutom det där med att hålla sig lite lagom uppdaterad på trenderna, det gör jag inte. Jag har sånt jag gillar, ju färre som har exakt likadant desto roligare. Däremot kan jag vara fullständigt knasig med att matcha. All or nothing principen. Allt som går att matcha ska annars får det vara. Ibland väljer jag strumpor efter vilket pannband hästen kommer gå med :o

Haha det gör inte jag, köper dyrare grejer till mig själv alltså.
1000 spänn för ett täcke eller 600 för ett schabrak känns helt normalt, men jag köper nästan uteslutande kläder till mig själv på hm, gina, vero moda osv. 1000 kr är något jag möjligtvis skulle lägga på ett par jeans som satt kanon liksom, eller ett par fina skor. Smink är det enda jag lägger dyra pengar på, och då är jag shopping-galen även utanför hästvärlden, men jag bryr mig inte så mkt om märken.
Till hästen däremot :angel:

haha vad i det citatet är det du surar över?

Senast ändrad:

Jag är en klar 2:a. Har inte råd med det allra dyraste (och därmed finaste?), tyvärr.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka