Sv: Är du utseendefixerad?
Läger 2+.
Inte alls märkesfixerad, men jag är ganska noga med kvalitet. Dvs vissa saker är jag en märkessnobb med, helt enkelt för det lönar sig att köpa det dyrare. Annat köper jag billigt.
MÅSTE matcha, hade seriös ångest för jag insåg att pelhamdeltat var svart och allt annat läder brunt, var skitnära att åka och köpa bruna deltan inför kursen (ja, jag är knäpp). Skulle aldrig ha mixat svart och brunt läder annat än under pistolhot, eller i nödfall härhemma i skogen. Och då nödfall och under tiden jag skaffade rätt färg.
Matchar även 'tillbehörsfärger', och ganska pipig med att blanda silver och mässingsspännen, men där har jag fått vekna lite.
Men just det där med märke/dyrt i vissa fall, och superbudget i andra märks ganska tydligt om man kollar en 'normal' outfit t ex,
Sadel Morris & nolan ponnyflat (= budget men ändå märke, dock får det stå GeKås på sadeln om det vill om den passar mig och hästen och är av god läderkvalitet och finish) eller Cliff Barnsby Kanter dressyrsadel.
Märkeslösa stigbyglar, dock så nu sist så valde jag faktiskt köpa dyra märkesstigläder, Herve Godignon, för 1200 pix. SVED i plånboken, men de kommer hålla en livstid, de kommer inte töja sig, de kommer inte få fula färgskav och de kommer inte ge sadeln fula färgskav. Dvs sett över en livstid är det billigare köpa dem än flera par billiga.
Tränset kommer från Hööks, ett av få därifrån jag hittat med bra läderkvalitet, dvs budget.
Jacsontyglar, mina DRÖMtyglar som jag letat länge efter, men i allra högsta grad budget, men otrolig läderkvalitet.
Schbraken har aldrig ngt spec märke, där kör jag budget men det ska vara SNYGGT.
Benskydd är en sån sak där jag sätter kvalitet före pris, och förutom enstaka ggr då det är Hööks eller Jacson, så N.E.W och professionals choice, dvs märke och 'dyrt'. Detta matchas med boots från GeKås ANDRASORTERING, 40 pix paret.