Sv: Är du utseendefixerad?
Jag har en blandning av det mesta

men får ju anpassa mig efter plånboken.
Billigare saker och småsaker, köper jag oftast på Hööks eller liknande. (grimmor, grimskaft, hovkrats, tröjor att ha i stallet, reflexer, schabrak..även min westernpad, till min egen förvåning..)
Handskar (när jag väl använder dem..) är det inte högsta prisklassen som gäller, men jag är långt ifrån ovillig att betala bra för ett par bra skinnhandskar.
Mina egna ridkläder är jag mindre petig med, de ska vara bekväma och hålla ett tag. Köper gärna billiga jeans på rea i klädaffärer och rider i

ska jag ha "riktiga" ridbyxor är det dock den lilla affären vid ridskolan som gäller, tror märket är Mountain Horse. Inte alltför dyra, bekväma och jag har haft flera av mina par i 3år nu och det är bara ett pyttehål nånstanns (PYTTE, nån mm..). halleluja!
Hjälmen betalar jag gärna en hel del för, en bra hjälm är trots allt en livförsäkring..samma med väst (fast det använder jag i stort sett bara när jag måste, t.ex. distansritter...

).
Sadel vägrar jag köpa märkeslös, men den behöver inte kosta massor heller. Drömmen är en Montsegur (ska beställa nästa år, när jag får råd)...

. i nuläget är den engelska sadeln en Thorowgood. westernsadeln är okänt märke, men den ligger bra på hästen (köpte den begagnad, i väntan på Montseguren.)..
Träns m.m. köper jag Running Bear (biothane). Ska jag ha i läder kommer jag hedanefter att gå till en sadelmakare och hosta upp lite mer för att få kvalitet (gjorde misstaget att köpa ett träns på Hööks, westernhuvudlag. stenhårt efter en vecka

no more...). Läder överhuvudtaget är det jag är mest petig med.. (utbildningen och mitt blivande yrke sätter sina spår

).
ja..vad är jag för typ...???
försöker se representativ ut, men inte för vilket pris som helst

är mer noga ute på tävling eller dylikt än hemma.