T
Trollungen
Sv: Är du utseendefixerad?
Jag känner helt klart igen mig i läger 2! Skulle aldrig få för mig att rida i svart sadel med brunt träns och uttvättad vojlock och jag drömmer heta drömmar om ett par riktigt sköna ridbyxor från pikeur och ett pannband (eller varför inte ett helt träns) från os, så jag lutar mer åt 3 än 1 om jag inte skulle vara en 2a
Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden
Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger.
Läger 1 : de som inte bryr sig alls. Tycker att mode och utseendefixering inom hästvärlden låter absurt och "ska det verkligen vara så, vavava !?!". Funktion framför allt!
Eller så billigt som möjligt, bara det funkar så spelar inte utseendet någon roll. Lite så är mottot?Här placerar jag urtvättade vojlockar, mixar som brunt träns/svart sadel, jofahjälmar, plastridstövlar osv
. Allt från gekås/börjes eller möjligtvis hööks.
Läger 2:
Bryr sig och försöker se hela, rena och någorlunda fina ut. Matchad utrustning och vill hålla sig uppdaterade, men inte till vilket pris som helst.
Läger 3. Exklusivt skare va!
Skulle aldrig någonsin köpa ngt från hööks, hansbo, jacson osv. Det ska va veredus, pikeur, jw, scapa och rg
Så dyrt och fint som möjligt. Matchning otroligt viktigt här också, med här räcker det inte med snygg och ren utan märken framför allt!
Känner du igen dig någonstans? =D
Jag känner helt klart igen mig i läger 2! Skulle aldrig få för mig att rida i svart sadel med brunt träns och uttvättad vojlock och jag drömmer heta drömmar om ett par riktigt sköna ridbyxor från pikeur och ett pannband (eller varför inte ett helt träns) från os, så jag lutar mer åt 3 än 1 om jag inte skulle vara en 2a