Är du utseendefixerad?

Sv: Är du utseendefixerad?

Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden ;)

Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger.

Läger 1 : de som inte bryr sig alls. Tycker att mode och utseendefixering inom hästvärlden låter absurt och "ska det verkligen vara så, vavava !?!". Funktion framför allt!
Eller så billigt som möjligt, bara det funkar så spelar inte utseendet någon roll. Lite så är mottot? :D Här placerar jag urtvättade vojlockar, mixar som brunt träns/svart sadel, jofahjälmar, plastridstövlar osv :angel:. Allt från gekås/börjes eller möjligtvis hööks.

Läger 2:
Bryr sig och försöker se hela, rena och någorlunda fina ut. Matchad utrustning och vill hålla sig uppdaterade, men inte till vilket pris som helst.

Läger 3. Exklusivt skare va!
Skulle aldrig någonsin köpa ngt från hööks, hansbo, jacson osv. Det ska va veredus, pikeur, jw, scapa och rg :D
Så dyrt och fint som möjligt. Matchning otroligt viktigt här också, med här räcker det inte med snygg och ren utan märken framför allt!

Känner du igen dig någonstans? =D

Jag känner helt klart igen mig i läger 2! Skulle aldrig få för mig att rida i svart sadel med brunt träns och uttvättad vojlock och jag drömmer heta drömmar om ett par riktigt sköna ridbyxor från pikeur och ett pannband (eller varför inte ett helt träns) från os, så jag lutar mer åt 3 än 1 om jag inte skulle vara en 2a ;)

KL

Jag är en hyoer matchad 2 som letar priser som en 1 och har attityden av en 3. Jag matchar men jag shoppar gärna på hööks, horze, gekås, eko etc. Går inte på detta med att märken är bättre. Det mesta görs på samma fabrik ändå.

Samma här! Fast när jag är hemma och rider i skogen bryr jag mig inte så mycket, men ska jag rida på anläggning osv. så vill jag att det ska vara stilrent. Handlar nästan allt på Hööks och är jättenöjd med kvalitén. Jag förstår inte varför många tycker att det är pinsamt att säga att man handlar på Hööks osv?

kl

jag är en tvåa...men hade gärna vart en trea om jag hade haft råd!

blandar DYRT med BILLIGT, har en hel del billiga grejer, men inte något med synliga "billiga" märken, men visar gärna dom dyra, haha :)

alltid hel och ren och någotsånär matchad, har ganska bestämd smak vad gäller färger, så det mesta jag har matchar färgmässigt.
köper gärna dyra ridbyxor, men kanske till mässpriser och på rea, och samma med jackor och pikéer. har dyra hjälmar och märkesstövlar och chaps, men har oxå hööksgrejer (bara inte det syns!)

har inget dyrt tr´äns, men snyggt och i bra kvalite och schabrak har jag blandat lite billigare och svindyra. är bennskyddoman ( ;) ) så jag har en massa benskydd, en del alldeles för dyra och några lite billigare.
täcken väljer jag alltid kvalitet framför pris.

Jag skulle nog vilja säga att jag är en blandning av alla 3, beroende på vad det är för utrustning det gäller.
Är det mindre viktig utrustning som t.ex vid longering så är det absolut funktionen som är viktigast. Ofta är det bara jag som ser och då kan grejerna vara hur omatchande som helst, bara det passar hästen.

Vid ridning skulle jag nog ansluta mej till 3an. För mej är det viktigt att både jag och hästen ser snygga ut, både på träning och tävling.

Vid ridning hemma kan jag mycket väl ha ett par ridbyxor från Hööks eller Börjes. Jag sparar de riktigt fina och dyra grejerna till tillfällen med publik.

Bilder och lite info finns på min blogg som går att hitta på min sida.

Jag är en tvåa! Tycker det är jätteviktigt att ha snygg matchande och bra utrustning. Men betalar inga ockerpriser för en logga, det går helt enkelt inte pga plånboken ;)

Jag simmar tryggt i läger två.

Jag har pikétröja och hela, rena ridbyxor på mig i stallet. Till vintern ska det vara funktionellt men ändå snyggt. Hästens utrustning ska vara hel och ren och får mer än gärna matcha mina kläder - och givetvis matchar läder etc. Är noga med färgvalet så att det ser snyggt ut till hästens färg, även på mina egna kläder.

Däremot bryr jag mig inte så mycket om märken. Jag har helt enkelt inte pengar att köpa Pikeur etc, även om jag skulle vilja. Jag gör det bästa av min situation helt enkelt! Den dagen jag gifter mig rikt kommer jag att satsa på märken... :p Tycker att sånt är kul. Men folk gör som de vill tycker jag, så länge som hästarna är nöjda och glada.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka