Är folk dåliga på att förstå hundspråk?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 646
Sv: Är folk dåliga på att förstå hundspråk?

Det är någon som har forskat på det, minns inte var jag läste om det, att när svansen går åt vänster eller höger så betyder det helt olika saker.

Oberoende av forskning så brukar vänsterviftningar sluta med att han slänger sig ner på framändan och sen springer runt som en illbatting. ;)

Det är någon som har forskat på det, minns inte var jag läste om det, att när svansen går åt vänster eller höger så betyder det helt olika saker.

När jag gick kursen för Memea så nämde hon att; glada hundar viftar åt höger och tveksamma åt vänster. Det har nåt med hjärnhalvorna att göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 250
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 688
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 385
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka