Sv: Är hööks syntetsadel bra?
Tja det är bara å kolla på de billiga sadlarna JAG har hittills ALDRIG sett en sned BOM på en billig sadel.Har BARA haft billiga sadlar när jag var yngre hade ej råd med annat och har haft turen att dessa sadlar har passat mina häsatr.
Sist hade jag griffin en riktigt billig sadel och den äär omtyckt av många vet jag..
Wintec är också en annan billig sadel som jag vet många har och älskar de dyrligt!
Det säger ju sig självt att en billig sadel är billig för man har dragit ner på lyxet.
OCH det ÄR som så att bara för de står kyra kyrklund och inte hästsadel på en sadel så är kyra sadel dyrare.
För att få använda kyra på sin sadel ska amn betala kyra en stor summa pengar och för att kunna föra de måste man öäven höjja priset på sadeln.
Vill man ha det absolut dyraste lyxigaste lädret som finns att få tag på får och också räkna med att få punga ut en större summa pengar!
Om man vill ha allt de lyxigaste som finns att få tar på blir de dyrt så är de bara.
Vet den första griffinsadeln som kom ut den vet jag en tjej som än idag har och det är 10 ÅR sedan!!!!!
det ser knappt använd ut.
Så billigt behöver inte vara skit.
Men hade griffin börja använt sig av det dyratse skinnet som finns så hade även en griffin kostar 20.000:-
Men man har valt att inte göra de för att få ner priset
Jag skulle starta ett företag och prudusera en sak.. jag räknade ut att skulle ajg köpa tyg i sverige och ha företaget här skulle denna prudukt kosta 3000 ute hos kund!!!!
Valde jag att köpa likadant tyg i Kina och ha produktionen där skulle samma prudukt kosta kunden 1500.
Så enbart på vart mitt företag skulle ligga så vart priset helt olika!
Endå exakt samma prudukt!