Är jag för stor?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Midnightwalker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 746
M

Midnightwalker

Herregud säger jag. Hittade bilder i kameran som jag inte laddat in, och fick en chock när jag såg den här bilden, tycker jag ser ut som en bjässe på honom.. Han upplevs ju så mycket större att rida och alltid när jag speglat mig när jag ridit så har det inte sett konstigt ut. Så nu upp till er, är jag för stor (Både på bredd och längd) för min häst? Jag är 172cm lång och min häst 156.

Sv: Är jag för stor?

gammalt talesätt:
"Man ska inte sätta sig på höga hästar" ;)

Jag skulle nog säga du är ganska lagom storleksmässigt, man ska kunna rida hästen också... inte bara vara ryggsäck, vilket blir fallet med för stor häst.

:rofl: :rofl:
Jag är 175 och min raggis är ca 135 :crazy: Och jag skäms inte :cool:

Nej, du är inte för stor.

Viktmässigt kan jag inte uttala mig dock, varje häst måste musklas så att den orkar bära sin ryttares vikt. Är hästen omusklad skulle jag kanske tycka att du nog inte ska rida långa pass och att du jobbar upp musklerna från marken.

Jag tycker inte du är för stor, men jag reagerade över dina korta stigläder. Släpp ner dom ett par hål så ser du inte så hoptryckt ut. Jag själv är 172 cm och rider islandshäst som är 130 cm. Jag rider med dressyrlängd på lädren. Ibland så kortar man lädren när man rider en mindre häst för att man inte ska se så lång ut. Men det påverkar sitsen tycker jag.

Snygg häst! Nä, du är inte för stor... säger som föregående, sänk stiglädret lite.

Du ser inte för stor ut!
Lite off topic: Jag rider ett halvblodssto på ca 162 cm.. förra medryttarhästen var 170+. så jag har alltid känt mig så stor på pållan, eller snarare att hon är liten. :p Jag är då 167 cm :angel: Gissa om jag blev paff när jag såg ridbilder på oss, jag såg ut som en fluga på en elefant :eek: ;)

min åsikt är att det syns att du är rätt lång, men du är absolut inte FÖR stor för pållen.

jag red tidigare en häst som var drygt 1,55 - men det var en häst av rätt kraftig/rund modell och med extremt mkt motor, mycket häst att rida. själv är jag 1,77 och det var aldrig någon som sa något, och det såg inte heller särskilt oproportioneligt ut.

För att övertyga dig ännu en gång; Nej! du är inte för stor.
Ni ser jättefina ut.

jag är 1,73 och tunnare än du. min häst är 1,55 och känns perfekt. jag rider även större c-ponnys ibland och tom det känns ok, så fortsätt du lugnt att rida din pålle utan att oroa dig för att du skulle vara för stor.

Jag tycker det ser alldes lagom ut:)...bättre att ha en liten häst som du orkar med än ha en för stor häst som du inte orkar med.

Jag tycker att du ser aldeles lagom ut på honom :)

Tycker att ni passar bra ihop, ser inte alls stor ut på honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 260
Senast: Nota
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 991
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka