Monsieur de Mai
Trådstartare
Ja, ni ser själva frågan 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I princip är dom det.
Det ska det göra. Innehåller ju fett o fibrer, o bl a Omega fettsyror 3 o 6.Här vet jag en butik, som säljer en 30 kilos säck för 150kr. Du kanske ska kolla runt vart det finns att få tag på.
Förresten, linfrökakan går att ges som det är. Men om det är pelletsen har jag för mig att det ska blötas ner. Men jag vet inte. Det är väl ingen stärkelse i linfröpelletsen? Eller va det nån som sa det?
Okej. För jag har ju hört att linfrökaka ska vara bra att ge till korsförlamningshästar. Dock verkar det svårt att få tag på, men jag vet att det finns linfröpellets att köpa. Kan jag alltså lika gärna köpa det? Eller är det mer stärkelse i linfröpellets?
Är det pellets eller linfrökaka som kostar 150 kr? Vad jag förstått är det ganska lätt att få tag på linfrökaka i Värmland?![]()
Du kan beställa linfrökaka från Alyose. Det kostar 150:- för en stor hink och de kan skicka den hem till dig.
Är det någon som vet hur mycket linfrö man kan ge om dagen??
1. Måste det kokas?
2. Maxgivan enl produktblad 50-100g/100kg häst och jag har räknat på 0,8 vilket skulle vara för mycket. Är det skadligt el inte (delar upp det på två mål är det tänkt, har inte kommit upp i den givan utan 0,6)?