är någon

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 098
Sv: är någon

att få medianavvikelsen och medelavvikelsen, mellan verklig budget och planerad budget.
förstår du hur jag menar?

nej, tyvärr inte... kanske bättre nån annan hjälper dej iaf...

man ska alltså få medelvärdet av hur mycket det verkliga resultatet aviker från det planerade.

och sedan samma sak med median.

Vet inte exakt hur man ska göra. Men i menyn: <infoga> <funktion> så finns en del medel- & median-beräkningar man kan göra.

Du vill allstå ha medelvärde och medianvärde på avvikelsen?

För medelvärde:
Skriv in det verkliga resultatet i en cell, skriv det planerade i cellen under.
Sen ställer du dig i cellen under det planerade, klickar på pilen bredvid "autosum"-knappen i verktygsfältet och väljer "medel" i listan. Tryck enter.

För median gör du på samma sätt men väljer "median" i listan

jag har gjort budgetberäkningar...ska jag markera då t.ex. inkomster på båda och sedan trycka medelavvikelse på det?

Nej du ska markera avvikelserna och sen klicka på uträkning av medianvärde resp medelvärde

Det är lite svårt att förklara eftersom jag inte vet hur din kalkyl ser ut...om det inte är personliga uppgifter du sitter med kan du maila över den i exel-fil kan jag ordna det på en sekund och skicka tillbaka

jovisst, men eftersom det inte händer mycket här på "datorer" la jag in en på ÄU (den här tråden) och det var där jag fick hjälp!:smirk: sen flyttades den givetvis.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
987
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka