Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
80 är alltså en lång st 40? men om du har st 27-29 så är det väl 36-38?
Dottern är smal, st. S, 26 i jeans. Beställde 36 i Pikeur. Låter det bra?
Tycker du långa modellen är bättre, varför?
Har för mig att hon i affären sa att 40 motsvarar en "normal" 38. Alltså blir 36 -> 34 i "normal" storlek.
Har den långa modellen för då går den ner till fotknölarna, blir inget obehaglit glapp. Tex. vissa ridbyxor på hööks slutar nästan mitt på vaden på mig.
Rekommendationen är att ta en stl större än i vanliga byxor.
Sen beror det ju lite på hur man vill att de skall sitta. Jag avskyr att ha tighta ridbyxor och köper dem alltid för stora (glider av utan skärp), andra vill ha dem som korvskinn.
Jag har 27-29 i midjan i jeans(oftast 27-28) och har 76 i Pikeur.
Dock är de ju olika i modellerna och passar därför olika kroppar. Har man fel modell kan man behöva gå upp i storlek mer än i andra.
Kvaliteten har jag inget negativt att säga om vanliga Pikeur. Lucinda däremot är ju tunnare i tyget och därför känsligare.
Har inte haft sönder sömmarna på några ridbyxor(har alltid Pikeur) trots att jag rider många hästar per dag och dessutom är rätt oförsiktig med dem och gör annat i stallet.
Pikeur snålar inte med "skinnet" i skoningen. Så man kommer ner i sadeln utan att behöva dra upp ridbyxorna så mkt på låren som med en del andra märken.
För oss långbeningar är utbudet rätt begränsat. Pikeur tycker dock jag är bra.
Normal storlekarna är vidare än långstorlekarna, pikeur i normalstorlekarna är väldigt korta tom jag som har korta ben behöver lång storlekarna annars slutar de för högt upp på benen.
Ser du till midjevidden så är långstorlekarna i stort sett en storlek mindre än vad de egentligen är alltså är 76 som egentligen alltså är långstorleken till 38 jämförbar i vidd med 36 istället osv. Samma gäller tex deras kavajer av någon oförklarlig anledning.
76, 80, 84, 88 osv motsvarar 38, 40, 42, 44 osv fast är långa i benen.
de som heter 38. 40 osv är alltså normallånga, eller ngt åt det korta hållet. Jag som är 160 cm måste ha dessa annars hamnar byxans knän nånstans nere på vaden.
De är åt det mindre hållet storleksmässigt.
Jag har strl 44 i vanliga byxor och får ha 46 i dessa.
ok, så tjejen är 163 och väger 50 kg, och är en S i byxor. har inte jättelånga ben. så då kanske 36 korta lucinda är bra då? är de förresten väldigt låga i midjan? så låga att när du rider och böjer dig fram, att de glider ner på rumpan?
Poängen är att jag vill ge ett par tunna sköna sommarbyxor och som har den där strechiga nederdelen ( utan kardborre)
Jag tycker det låter lite stort till henne. Men jag är inte ridbyxproffs.
Dock har ju jag 76 i lucinda. Kan ha 74. Jag är visserligen 173. Men väger runt 65.
Jag har 38 i byxor/kjol.
Lucinda är inte så låga att rumpan hänger ut.
De är dock lagom höga/låga om man ser till hur ungdomar brukar vilja ha sina byxor.
De är sällan helt förtjusta i de där höga ridbyxorna.
Jag är 170 cm och ca 58 kg och jag har strl 72 i Lugana. Till vardags i jeans har jag 27-28 eller S. Tror att 36 blir stort till din dotter om hon är så pass nätt. Men, hon kanske inte gillar korvskinnsbyxor som jag
Kropp & Själ Va roligt att du ska flytta till eget 🙂 ser du fram emot det?
Försök ta en sak i taget. Kanske lägga upp en plan tillsammans med vården...