arabhingst

B

breccia

hade en fin arabponny på foder för ett tag sedan och han hade enligt ägaren varit godkänd hingst.
mistral f -88 e:rossau (stavningen är jag inte säker på) u:misterna.
någon som vet ngt om det?
annars vet ni ngt om rossau?
 
Alla arabhingstar blir så att säga godkända för avel om de får en veternärbedömning som är u.a.

Men jag kan inte minnas jag sett denna hingst på en avelsvärdering! Detta krävs för att få betäcka också nämligen. Det räcker inte med vet-u.s.
Någon betäckningslicens kan jaginte se att han haft, varken för egna ston eller för främmande ston.
Några registerade arabavkommor har han inte...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 902
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Castellini
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 523
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 099
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp