Arbetsintervju - HJÄLP!

AmyPond

Trådstartare
Fått tid för arbetsintervju på fredag! :bump:
Men ahh panik för att göra bort mig totalt! Jobbet är perfekt för min situation just nu, och leder in på arbetsmarknaden som min utbildning är till för, så jag vill väldigt väldigt vääääldigt gärna ha det :D

Men! Jag har inte varit på intervju på flera år nu, jobben jag har haft har kommit genom rekommendationer och liknande så jag är jätterostig på detta. Vad svarar man när de frågar vad ens sämsta egenskaper är? (Jag har ju inga :angel:). Tips tips tips tack!

Se det som ett möte. Det är två parter. Du ska se om du gillar dem, de ska se om du passar i deras verksamhet.

Våga ta del av mötet, var inte passiv. Lyssna noga, ställ följdfrågor och läs på innan.

Det bästa du kan göra när dom frågar om "sämsta egenskaperna" är att vända det till något positivt.
Tex: Min sämsta sida är att jag......... men det är samtidigt bra för........ osv. Förstår du hur jag tänker?

Eller "min sämsta sida är... och det hanterar jag så här" Då visar du att du har självkännedom och en handlingsplan.

Tex: Min sämsta sida är att jag......... men det är samtidigt bra för........ osv. Förstår du hur jag tänker?

Det där har genom åren fått mig att sålla bort en handfull sökande.

1) du idiotförklarar den som håller intervjun
2) genom att säga att det är något bra har du ju helt enkelt inte svarat på frågan vilket idiotförklarar dig själv.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 246
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, säg det... HUR blir jag sveriges mest attraktiva arbetsökande? Det finns många blänkare på nätet om "sveriges mest attraktiva...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka